جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هالیوود بهانه‌ای است تا هیچ کس از ماهیت آمریکای اسراییلی سر در نیاورد. این ارزیابی آسوشیتدپرس است از ماهیت یک صنعت

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با اشاره به انعکاس سیاست‌های کاخ سفید در صنعت فیلم‌سازی هالیوود، نوشت: هالیوود بهانه‌ای است تا هیچ کس از ماهیت آمریکای اسراییلی سر در نیاورد.

به گزارش ایرنا از پایگاه سینمای ایران، آسوشیتدپرس در مقاله خود تاکید کرد: مسوولان و صاحبنظران موظفند آمریکای واقعی را به دنیا بشناسانند و تصویری را که از این کشور به واسطه ساخته‌های سینمایی در ذهن مردم نقش بسته‌شده، از بین ببرند.

در ادامه‌این مقاله آمده است: آنهایی که تاکید و تایید می‌کنند که تروریسم در واقع نشات گرفته از اختلافات موجود میان دنیای اسلام، مسیحیت و یهودیت است همان‌هایی هستند که از پشت پرده القاعده را به راه انداخته و هدایتش می‌کنند.

چنین چیزی را هم می‌توان از پیام‌هایی که در فیلم‌های هالیوودی وجود دارد، متوجه شد. طرح ماجرای ‪ ۱۱‬سپتامبر و فیلم‌هایی که در این مورد ساخته شده هم می‌تواند براین موضوع که همه چیز به سمت درگیر شدن جامعه مسلمانان،مسیحیان و یهودیان در حرکت است، مهر تایید بزند. تجزیه و تحلیل فیلم‌هایی که اندکی قبل و پس از واقعه ‪ ۱۱‬سپتامبر ساخته شده هم گویای همین نظریه است".

آسوشیتدپرس نوشت: جنگ القاعده که به اصطلاح جنگ مقدس بود در بسیاری از زوایای این فیلم‌ها دیده می‌شود اما هیچ قداستی در آن وجود ندارد و تنها به سیاست‌های قدرت‌طلبانه برخی از دولتمردان ختم می‌شود که خواستار صندلی‌های بزرگ‌تر و حق امضاهای بیشتر برای بدبخت کردن مردم هستند.

این خبرگزاری افزود: جنگ میان کشورهای مسلمان تنها یک بازی کثیف است که از مدت‌ها پیش به راه افتاده و دستمایه هنرنمایی هالیوود شده تا به این طریق سیمای غیرواقعی را از آنهایی که آتش این بازی را هم می‌زنند به تصویر بکشد.

بهترین و پرسرو صداترین‌های هالیوود فیلم‌هایی هستند که سیاست، اقتصاد، مذهب، ایدئولوژی و تجهیزات نظامی را در کنار هم داشته باشد و در همه آنها تنها یک نفر پیروز از میدان خارج می‌شود. کافی است فقط خودتان کمی دقت و در نهایت حدس‌هایتان را به یقین تبدیل کنید.

در پایان یادداشت آسوشیتدپرس آمده است: آری هالیوود بهانه‌ای است تا هیچ کس از ماهیت آمریکای اسراییلی سر در نیاورد، در حالی که باید چیزی را که حقیقت است و در فیلم‌های هالیوودی دیده نمی‌شود ساخت و به مردم نشان داد تا رسالت سینما به درستی ادا شده باشد.

کد خبر 30802

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز