همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اعطای وام ۱۰ میلیون تومانی به زوجین علاوه بر حمایت از تولیدات داخلی به رفع مشکل زوج‌ها در خرید کالاهای مورد نیاز نیز کمک می‌کند.

فارس نوشت: عباس هاشمی با اشاره به طرح حمایتی دولت بر اساس تبصره 26 قانون بودجه سال 94 در قالب تسهیلات 10 میلیون تومانی به زوجین گفت: هدف از این طرح حمایت از تولید کنندگان داخلی بوده تا خریداران واقعی بتوانند کالای مورد نیاز خود را بصورت اقساطی تامین نمایند.

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به نحوه دریافت این تسهیلات افزود: فرایند دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی به این صورت است که متقاضیان به سامانه ازدواج بانک مرکزی مراجعه و با انتخاب گزینه تسهیلات کالایی و ثبت کد ملی،شناسه رهگیری دریافت می کنند.

وی ادامه داد: سپس با مراجعه به سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت با تولید کنندگان و فروشگاه های ارائه دهنده کالا آشنا و نسبت به انتخاب و طی نمودن مراحل بعدی شامل اعتبار سنجی و دریافت پیش فاکتور و دریافت کالا اقدام می‌نمایند.

هاشمی تاکید کرد: در این شرایط دولت با تولیدکنندگان طرف بوده و پولی بین خریداران و فروشندگان مبادله نمی شود.

وی یادآور شد: عدم استفاده از منابع و تسهیلات بانکی به دلیل محدودیت های موجود ، این طرح را از سایر طرحها متمایز نموده و لذا با این روش و بدلیل عدم گردش وجوه نقدی جلوی هر گونه تقلب وصدور فاکتورهای صوری گرفته خواهد شد.

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی اضافه کرد در این طرح زوجین با پرداخت سود معقول سالیانه اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود می نمایند و در بین مشارکت کنندگان ، تولید کنندگانی هم هستند که با نرخ فروش نقدی اقدام به فروش اقساطی کالای تولیدی خود می نمایند.

وی اظهار کرد: آیین نامه اجرایی این طرح براساس قانونی است که به تصویب مجلس رسیده و چنانچه افرادی تمایل به استفاده از این تسهیلات را نداشته باشند، می‌توانند از تسهیلات وام ازدواج بصورت نقدی و طرح خرید کالای مصرفی با دوام تا سقف خرید 8 میلیون تومان استفاده کنند.

کد خبر 307903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha