جانشین پلیس مبارزه با مواد‌مخدر از تشدید کنترل مرزها برای جلوگیری از ورود مواد‌مخدر و در عین حال برخورد پلیس با خرده‌فروشان مواد مخدر خبر داد.

موادمخدر

 به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس؛ سردار مرتضي ميرزايي ضمن اعلام امضاي تفاهمنامه پليس مبارزه با مواد‌مخدر و شوراهاي شهري و روستايي در حوزه پيشگيري گفت: در 6ماهه امسال بالغ بر 235تن مواد‌مخدر كشف شد.70درصد كشفيات در استان‌هاي شرقي است و ميزان كشفيات در مقايسه با سال گذشته رشد 10تا 15درصدي داشته است.

ميرزايي با تأكيد بر اينكه برخورد با خرده فروشان و توزيع‌كنندگان خرد و جمع‌آوري معتادان تابلو از اولويت‌هاي پليس است، افزود:درصورت مشاركت تمام سازمان‌ها و ارگان‌هاي متولي در حوزه جمع‌آوري و ساماندهي معتادان، پليس اين آمادگي را دارد كه در كمتر از 48ساعت تمامي معتادان و خرده فروشان را از كف خيابان و سطح معابر جمع‌آوري كند.

جانشين رئيس پليس مبارزه با مواد‌مخدر با بيان اينكه تلاش پليس صرفا به موضوع مبارزه و جمع‌آوري محدود نمي‌شود، گفت: در حوزه پيشگيري و آموزش نيز برنامه‌هاي مختلفي در دستور كار پليس است.مطالبه اصلي مردم جمع‌آوري معتادان، پاكسازي بوستان‌ها و برخورد با توزيع‌كنندگان و خرده فروشان مواد‌مخدر است.اين درخواست مردم، مطالبه بحقي است. پليس هم در راستاي ايجاد آسايش، امنيت، آرامش روحي و رواني تلاش گسترده‌اي مي‌كند و به جد پيگير مطالبات مردمي است.

وي در پايان در پاسخ به برخورد پليس با مراكز ترك اعتياد غيرمجاز هم گفت: مسئوليت پليس در برخورد با اين مراكز به شكل مستقيم و مستقل نيست، مجوز فعاليت اين مراكز از طرف پليس مبارزه با مواد‌مخدر و شوراهاي هماهنگي صادر مي‌شود ولي درصورت مشاهده يا دريافت هرگونه گزارشي مبني بر تخلف يا فعاليت غيرمجاز، اين مراكز پلمب مي‌شوند.

  • مقابله با توزيع «ترامادول» در عطاري‌ها

همزمان و درحالي‌كه موضوع عرضه دارو در عطاري‌ها از يك‌ماه گذشته مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته، حالا قائم‌مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد‌مخدركشور مقابله با توزيع «ترامادول» در عطاري‌ها را از اولويت كاري اين ستاد اعلام كرد.

عليرضا جزيني در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد‌مخدر استان مركزي افزود: سال گذشته 88ميليون و امسال نيز 3 ميليون قرص كشف و ضبط شده است. براساس آمارهاي موجود 92درصد مردم سوء مصرف مواد‌مخدر را نخستين مشكل و مسئله بيكاري را در مرحله بعد از آن دانسته‌اند كه اين مهم نشان از توجه بيشتر مسئولان و مديريت و پيشگيري براي جلوگيري از اين معضل اجتماعي دارد.

وي با اعلام اينكه 3 درصد دانشجويان و يك در صد دانش‌آموزان كشور درگير سوء‌مصرف مواد‌مخدر هستند، اين آمار را نگران‌‌كننده و نيازمند به پيشگيري دانست و افزود: تنها 20تا 30درصد مصرف‌كنندگان مواد‌مخدر توانسته‌اند پس از بهبودي به آغوش خانواده‌ها باز گردند و بقيه آنان دوباره به سمت مصرف مواد‌مخدر رفته و در دام آن گرفتار شده‌اند. البته سال گذشته براي 2300نفر در سطح كشور اشتغال ايجاد شد و امسال نيز اشتغال‌زايي براي 3 هزار معتاد بهبود يافته پيش‌بيني شده است.

کد خبر 307842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha