یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: استفاده همزمان پنیر پیتزا با سبزیجات فراوان باعث می‌شود که مواد ناسالم آن کمتر جذب رگ‌های خونی شود و مضرات آن را کاهش می‌دهد.

پنیر پیتزا را با سبزی‌جات فراوان میل کنید

دکتر پروین میر میران، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: چربی موجود در پنیر پیتزا از نوع خوبی نیست چرا که این چربی اشباع شده است و پنیر پیتزا دارای درصد بالایی از اسید چرب ترانس است.

وی افزود: اسید چرب ترانس، پروسه کش‌دار شدن پنیر پیتزا را افزایش می‌دهد و در حقیقت فرآیند کش‌دار شدن پنیر پیتزا، کیفیت آن را بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

میر میران با بیان اینکه اسید چرب ترانس موجب تخریب رگهای خونی می‌شود اظهار داشت: به بیماران قلبی توصیه می‌شود که تا حد امکان از پنیر پیتزا استفاده نکنند و یا همراه با سبزی‌جات فراوان استفاده کنند.

وی ادامه داد: استفاده همزمان پنیز پیتزا با سبزی‌جات پخته یا خام فراوان باعث می‌شود که مواد ناسالم پنیر پیتزا کمتر جذب رگ‌های خونی شود و از مضرات آن کاهش دهد.

میر میران کالری زیاد پنیر پیتزا را عامل چاقی دانست و گفت: این ماده غذایی دارای کالری زیادی است و در صورت استفاده بی‌رویه ، باعث چاقی مفرط می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در طول روز، بدن ما اسید چرب ترانس را از شیر، گوشت و دیگر مواد لبنی و پروتئینی دریافت می‌کند، لذا دریافت این اسید را از دیگر فرآورده‌های غذایی توصیه نمی‌کنیم.

میرمیران به مادران توصیه کرد:بچه‌ها را به خوردن پنیر پیتزا عادت ندهیم، جوان ها نیز کمتر از این ماده غذایی مضر استفاده کنند .

وی ادامه داد: در صورت تهیه پیتزا در خانه از سوسیس و کالباس استفاده نکنیم و بجای این مواد از قارچ، فلفل دلمه و دیگر سبزیجات استفاده کنیم و به جای نوشابه‌های گازدار، دوغ را در کنار این غذا بگذاریم.

وی یادآور شد: اسید چرب ترانس و اشباع باعث خوشمزگی غذا می‌شود و علت خوشمزگی غذاهایی همچون همبرگر، کباب کوبیده وجود این ماده غذایی مضر است.

باشگاه خبرنگاران

کد خبر 307814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha