چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

گروه سیاسی: سفیر ایران در بغداد حمایت‌ آمریکا از دولت‌ نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق‌ را عمیق‌ و واقعی‌ ندانست‌.

حسن کاظمی‌قمی در گفتگو با شبکه‌ جام‌جم‌ با اشاره‌ به‌ اینکه‌ اکنون‌ نیروهای دستگاه‌های‌ امنیتی‌ و نظامی عراق‌ ‌آمادگی‌ خودشان‌ را برای‌ ایجاد آرامش‌ و حفاظت‌ از امنیت‌ در کشورشان‌ اعلام‌ کرده‌‌اند، افزود: آنچه‌ که‌ دولتمردان‌ آمریکائی‌ اعلام‌ کرده‌اند، حمایت‌ از دولت‌ عراق‌ است،‌ اما در واقع‌ آنها با خطاهای‌ سیاسی‌ خودشان‌ اشتباهاتی‌ را مرتکب‌ شده‌اند که‌ عملا دولت‌ عراق را تضعیف‌ می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کاظمی‌قمی‌که سرپرستی هیأت مذاکره‌کننده ایران را در جریان چند دور گفت‌وگو با آمریکا درباره عراق بر عهده داشته است، تصریح کرد: ‌برخی‌ دستگاه‌های‌ آمریکائی‌ عملکرد مناسبی‌ در ایجاد امنیت‌ نداشته‌اند، اما پرونده‌ امنیتی‌ و اطلاعاتی‌ عراق‌ را همچنان‌ در اختیار خود دارند.

وی گفت: آمریکایی‌ها نیروهای‌ عشایری‌ و قبیله‌ای‌ را که‌ مخالف‌ دولت‌ عراق‌ هستند، مسلح می‌کنند، همچنین‌ قصد دارند برخی‌ مخالفان‌ دولت‌ در خارج‌ از عراق را به‌ دولت‌ بازگردانند که‌ این‌ امر نیز موجب‌ تضعیف‌ دولت‌ عراق‌ می‌شود‌.

درخواست دبیرکل

در همین حال، به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق در حاشیه نشست وزرای امور خارجه اتحادیه عرب در قاهره از اجرای گفت‌وگوهای ایران و اعراب درباره عراق استقبال کرد.

وی روز یکشنبه نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران خواستار گفت‌وگو بین ایران و کشورهای عربی درباره عراق شده بود.

کد خبر 30750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز