سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن سیاست پولی آمریکا که تقاضا برای این فلز زرد را محدود کرده است، اندکی بالاتر از قیمت پایین اخیرش ایستاد.

gold

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 1109 دلار رسید. بهای معاملات فوری طلا روز جمعه به 1098 دلار سقوط کرده بود که کمترین قیمت در یک ماه گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.4 درصد افزایش، به 1107 دلار رسید اما بهای معاملات این بازار همچنان نزدیک به پایین‌ترین قیمت یک ماه اخیر قرار دارد.

طلا هفته گذشته با انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن سیاست پولی آمریکا و کنار کشیدن آنها از بازار تحت فشار قرار گرفت و برای سومین هفته متوالی کاهش قیمت داشت.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا نشست دو روزه خود را روز چهارشنبه آغاز می‌کند و با انتشار بیانیه ای در روز پنج شنبه به پایان می‌رساند. با وجود اینکه برخی در بازار همچنان این ارزیابی را دارند که افزایش نرخ‌های بهره ممکن است در هفته جاری تصویب شود اما این احتمال قوت گرفته که کندی رشد اقتصاد جهانی ممکن است افزایش نرخ‌های بهره را تا سال آینده به تاخیر بیاندازد.

دلار پس از اینکه روز گذشته در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به کمترین سطح در سه هفته گذشته نزول کرد، 0.1 درصد افزایش یافت در حالیکه بازارهای سهام اروپا و وال استرالیا عقب نشینی کردند و قیمت نفت هم با انتظار سرمایه گذاران برای نشست بانک مرکزی آمریکا کاهش یافت.

طلا در سال‌های اخیر از نرخ‌های بهره پایین که هزینه نگهداری این فلز زرد را کمتر کرده و ارزش دلار را تضعیف نموده بود، سود برده بود اما قیمت طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا که به جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز لطمه می‌زند، حدود شش درصد نزول کرده است.

این فلز ارزشمند سال گذشته تحت تاثیر دورنمای نرخ‌های بهره بالاتر در آمریکا، 10 درصد سقوط کرد. در فاصله دو روز باقی مانده تا آغاز نشست بانک مرکزی آمریکا، معامله گران احتمال افزایش یافتن نرخ‌های بهره را که نخستین افزایش از زمان بحران مالی سال 2008 خواهد بود، 28 درصد ارزیابی کرده اند در حالیکه طبق نظرسنجی بلومبرگ، احتمال چنین اقدامی در دسامبر 59 درصد است.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.6 درصد کاهش یافت و به 14.38 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.1 درصد کاهش، به 954 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 1.3 درصد کاهش، 584 دلار بود.

کد خبر 307347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha