چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: مقامات جمهوری فدرال آلمان از کشف و خنثی سازی توطئه حمله به تأسیسات نظامی آمریکا در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آلمان مونیکا هارمس، دادستان فدرال آلمان با حضور در نشستی خبری تایید کرد 3 نفر مرد خارجی مقیم این کشور از سوی دستگاه‌های امنیتی به اتهام برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات گسترده تروریستی علیه تاسیسات ایالات متحده در خاک آلمان بازداشت شده‌اند.

هارمس ادعا کرد این 3 نفر در اردوگاه‌هایی در پاکستان آموزش‌های نظامی را پشت سر گذاشته‌اند و پس از دستگیری 400 کیلوگرم مواد منفجره درمخفیگاه‌های آنان به‌دست آمده است. رسانه‌های آلمان هدف این افراد را حمله به پایگاه نظامی ایالات متحده در رامشتاین و تاسیسات نیروی هوایی آمریکا در فرودگاه فرانکفورت گزارش کرده‌اند.

دادستان فدرال آلمان بازداشت شدگان را 2 شهروند آلمانی و یک شهروند ترکیه‌ای معرفی کرد که در گروهی به نام اتحادیه جهاد اسلامی در آلمان عضویت داشته‌اند. پیش‌تر فرانتس یوزف یونگ، وزیر دفاع آلمان با تایید خبر بازداشت این افراد گفته بود آنان تهدیدی قریب‌الوقوع را متوجه منافع این کشور کرده بودند.

مقامات آلمانی به زمان و مکان دقیق بازداشت این افراد اشاره‌ای نکرده‌اند اما بر اساس اظهارات وولفگانگ بوسباخ، نماینده پارلمان آلمان از حزب حاکم دموکرات مسیحی، ماموران امنیتی از مدت‌ها قبل بازداشت این 3 نفر، آنان را تحت نظر داشته‌اند.

بوسباخ ادعا کرده این 3 نفر مواد شیمیایی لازم برای ساختن بمب را به دست آورده بودند و در نظر داشتند در سالروز حملات انتحاری سال 2001 در آمریکا، عملیات مورد نظر خود را در آلمان به اجرا بگذارند.

اهداف آمریکایی

بخشی از فرودگاه فرانکفورت که از فرودگاه‌های عمده اروپاست به عنوان پایگاه نظامی در اختیار نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان قرار دارد.

علاوه بر این نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی رامشتاین، واقع در غرب آلمان به عنوان کانون اصلی عملیات حمل و نقل نیروها و تجهیزات نظامی از ایالات‌متحده به اروپا و آسیا استفاده می‌کنند.

به گفته منبعی دولتی در آلمان افراد بازداشت‌شده در نظر داشتند مواد منفجره را برای اجرای عملیاتی با استفاده از اتومبیل‌های بمب گذاری شده به کار ببرند.

کد خبر 30725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز