یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی با ۳مدال نقره، ۴برنز، ۸سهمیه المپیک و بدون کسب مدال طلا به‌کار خود در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ لاس‌وگاس آمریکا پایان دادند.

کشتی

در روز پاياني رقابت‌ها، حسن رحيمي در وزن 57كيلوگرم و حسن يزداني در وزن 70كيلوگرم با درخشش به فينال راه يافتند. رحيمي با پيروزي برابر حريفاني از ونزوئلا، بلاروس، آمريكا، كره‌شمالي و روسيه طلسم حضور آزادكاران در فينال را شكست. دارنده مدال طلاي جهان در فينال به مصاف ولاديمير خينچگاشويلي، دارنده مدال نقره المپيك از گرجستان رفت.

رحيمي با اينكه 4بر يك از حريف خود پيش بود، در ثانيه‌هاي پاياني 2بار خاك شد تا 5بر 4شكست بخورد و به مدال نقره بسنده كند. امير توكليان، مربي تيم ملي مي‌گويد: «رحيمي عصاره غيرت و تعصب است. اگر قيافه او را ببينيد نمي‌توانيد او را بشناسيد، چرا كه تمام صورت او كبود است. البته در فينال با آن همه تجربه اشتباه كوچكي كرد.»

حسن رحيمي در وزن 70كيلوگرم نيز تا پيش از رسيدن به فينال مجموعه‌اي از فنون را روي حريفاني از كره‌جنوبي، گرجستان و آمريكا اجرا كرد و به فينال رسيد. در مسابقه فينال اما برخلاف انتظار برابر ماگومد رسول گاجي ماگومدوف از روسيه عملكرد ضعيفي داشت و با شكست 10بر 3به مدال نقره رسيد.

در رقابت‌هاي كشتي آزاد 2مدال برنز توسط سيداحمد محمدي در 65كيلوگرم و عليرضا كريمي در 86كيلوگرم براي ايران به‌دست آمده و عباس طحان نيز در وزن 97كيلوگرم به‌عنوان پنجمي بسنده كرده بود. بهنام احسان‌پور در وزن 61كيلوگرم و پرويز هادي نيز در 125كيلوگرم از دور رقابت‌ها كنار رفتند تا تيم ملي كشتي آزاد مانند سال گذشته به نايب قهرماني مسابقات جهاني برسد. آزادكاران البته 5 سهميه المپيك را در اوزان 57، 65، 74، 86و 97كيلوگرم نيز به‌دست آورد.

  • تنها جامانده تيم‌ملي

همچنين به گزارش خبرگزاري‌ها، محسن حاجي‌پور فرنگي‌كار وزن 59كيلوگرم كه به‌عنوان نفر ذخيره حميد سوريان راهي رقابت‌هاي جهاني آمريكا شده بود، به همراه اين تيم به ايران بازنگشته است و وضعيت او در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

  • حيدري: كشتي يك عذرخواهي به مردم بدهكار است

نايب‌رئيس فدراسيون كشتي نسبت به ناكامي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي در مسابقات جهاني آمريكا واكنش نشان داد. عليرضا حيدري گفت: «كشتي يك عذرخواهي به مردم بدهكار است و جا دارد من از تمامي مردم و علاقه‌مندان به‌خاطر عملكرد ضعيفي كه داشتيم عذرخواهي كنم. اميدوارم كه در سال‌هاي آينده با بر‌نامه‌ريزي‌هاي بيشتري كه خواهيم داشت نتايجي را كسب كنيم كه شايسته كشتي و ورزش ايران و مخصوصا نام پر افتخار ايران عزيز باشد.»

او با انتقاد از عملكرد كشتي‌گيران عنوان كرد: «متأسفانه نتيجه‌ دلخواه حاصل نشد و بايد با بررسي‌، نقاط ضعف را پيدا و نسبت به رفع آن اقدام كنيم چرا كه فاصله كمي تا المپيك داريم و المپيك جاي آزمايش و خطا نيست. بايد بر‌نامه‌ريزي منظمي تا رقابت‌هاي المپيك داشته باشيم تا اين ر‌قا‌بت بزرگ را از دست ندهيم.» او اضافه كرد:‌«بايد آسيب‌شناسي واقعي از اين نتايج و ناكامي صورت بگيرد نه اينكه بخواهيم جلوي چشم مردم نقش بازي كنيم كه مثلا قرار است اتفاقاتي صورت گيرد. بايد جابه‌جايي‌هايي انجام شود و حركات اشتباه به درستي و به‌طور واقعي اصلاح شوند تا كشتي اگر مقداري از مسير خود جدا شده به‌طور كامل به راه درست خود باز گردد.» حيدري همچنين از احتمال تغييرات در كادرفني تيم ملي كشتي‌فرنگي خبر داد.

کد خبر 307162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha