همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت از فوت ۵ زائر ایرانی و بی‌خبری از وضعیت ۷ زائر خبر داد و توضیح دادکه ۴ زائر ایرانی فوتی دیگر در بیمارستان‌های مکه شناسایی شده‌اند.

حوادث - حج

به گزارش مهر، سعید اوحدی درباره آخرین آمار از وضعیت آسیب دیدگان حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام گفت: تا دیروز یک فوتی ایرانی داشتیم اما با توجه به اینکه از میان ۴۳ هزار زائر ایرانی که در مکه حضور داشتند، اعلام کردند که ۱۱ نفر آنها مفقود شده و به هتل برنگشته اند، از تمامی بیمارستانهای عربستان بازدید کردیم و در نهایت مشخص شد که ۴ زائر ایرانی دیگر فوت شده اند و آمار فوتی های ما به ۵ نفر رسیده است.

به گفته وی: از میان فوت شدگان ۲ نفر اهل سنت بودند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ نفر از زائران ایرانی مفقود هستند، گفت: هنوز این افراد به هتل ها باز نگشته اند و نتوانستیم آنها را پیدا کنیم، اما با خانواده هایشان تماس گرفتیم تا نگران نباشند.

رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری حقوقی حادثه عربستان خبرداد و گفت: در حال حاضر پرونده این حادثه در حال تکمیل شدن است و کنسولگری ایران و سفیر ما در ریاض پیگیری های حقوقی لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.

اوحدی تاکید کرد: علاوه بر زائرانی که در اثر حادثه فوت کرده اند، ۳ زائر مرد نیز از ابتدای اعزام تاکنون در عربستان فوت کرده اند.

فارس نیز نوشت: مسعود مجردی رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت گفت:‌ با مشخص شدن هویت 4 نفر دیگر از زائران کشته شده ایرانی در حادثه مکه تعداد کشته های زائران ایرانی این حادثه به 5 نفر رسید.

وی با اشاره به هویت کشته شدگان تازه شناسایی شده، گفت:‌ محمد مجلسی از کاروان شماره 17743 از تهران، ولی اسمعیلی از کاروان شماره 39009 از خراسان جنوبی، محمد هاشم زهی از کاروان شماره 23114 از سیستان و بلوچستان و علیرضا عامری از کاروان شماره 22124 از سمنان افرادی هستند که شناسایی شدند.

رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: همچنان 7 نفر از زائران مفقود هستند که تیم‌های مرکز پزشکی و امداد و پیگیری با مراجعه به مراکز درمانی عربستان و مراکزی که اطلاعاتی در مورد زائران دارند در صدد به دست آوردن اطلاعاتی در مورد این افراد هستند.

کد خبر 307050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha