همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت از فوت ۵ زائر ایرانی و بی‌خبری از وضعیت ۷ زائر خبر داد و توضیح دادکه ۴ زائر ایرانی فوتی دیگر در بیمارستان‌های مکه شناسایی شده‌اند.

حوادث - حج

به گزارش مهر، سعید اوحدی درباره آخرین آمار از وضعیت آسیب دیدگان حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام گفت: تا دیروز یک فوتی ایرانی داشتیم اما با توجه به اینکه از میان ۴۳ هزار زائر ایرانی که در مکه حضور داشتند، اعلام کردند که ۱۱ نفر آنها مفقود شده و به هتل برنگشته اند، از تمامی بیمارستانهای عربستان بازدید کردیم و در نهایت مشخص شد که ۴ زائر ایرانی دیگر فوت شده اند و آمار فوتی های ما به ۵ نفر رسیده است.

به گفته وی: از میان فوت شدگان ۲ نفر اهل سنت بودند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ نفر از زائران ایرانی مفقود هستند، گفت: هنوز این افراد به هتل ها باز نگشته اند و نتوانستیم آنها را پیدا کنیم، اما با خانواده هایشان تماس گرفتیم تا نگران نباشند.

رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری حقوقی حادثه عربستان خبرداد و گفت: در حال حاضر پرونده این حادثه در حال تکمیل شدن است و کنسولگری ایران و سفیر ما در ریاض پیگیری های حقوقی لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.

اوحدی تاکید کرد: علاوه بر زائرانی که در اثر حادثه فوت کرده اند، ۳ زائر مرد نیز از ابتدای اعزام تاکنون در عربستان فوت کرده اند.

فارس نیز نوشت: مسعود مجردی رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت گفت:‌ با مشخص شدن هویت 4 نفر دیگر از زائران کشته شده ایرانی در حادثه مکه تعداد کشته های زائران ایرانی این حادثه به 5 نفر رسید.

وی با اشاره به هویت کشته شدگان تازه شناسایی شده، گفت:‌ محمد مجلسی از کاروان شماره 17743 از تهران، ولی اسمعیلی از کاروان شماره 39009 از خراسان جنوبی، محمد هاشم زهی از کاروان شماره 23114 از سیستان و بلوچستان و علیرضا عامری از کاروان شماره 22124 از سمنان افرادی هستند که شناسایی شدند.

رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: همچنان 7 نفر از زائران مفقود هستند که تیم‌های مرکز پزشکی و امداد و پیگیری با مراجعه به مراکز درمانی عربستان و مراکزی که اطلاعاتی در مورد زائران دارند در صدد به دست آوردن اطلاعاتی در مورد این افراد هستند.

کد خبر 307050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha