یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

امیر مولایی: چه پربارتر از اینکه خاطرات ادبی و فرهنگ را از زبان کسی بشنویم که خود از پیشاهنگان این عرصه در دوره‌ معاصر بوده است.

کتاب

و چه آموزنده‌تر از اينكه رويدادهاي سياسي و بسياري از سياست‌ورزان مهم دوران‌مان را از صحبت‌هاي كسي بشناسيم كه خود در بطن امور سياسي حضور مثمر داشته. و چه پرمغزتر از اينكه خاطرات جواني كسي را گوش دهيم كه از نام‌آوران و ماندگاران اين فرهنگ شمرده مي‌شود. و البته چه غنيمتي بالاتر از اينكه تمام اين روايات به قلم شيوا و بياني روان باشد و لذت اين درك و دريافت، با شيريني سخنوري درآميخته باشد.

«به روايت سعيد نفيسي» نوشته‌هاي اديب، محقق، مورخ، مصحح زبده و گفته‌‌هاي كسي است كه مهارت‌ها و تخصص‌هاي خود او نيز معرفي جداگانه‌اي مي‌طلبد؛ پزشكي كه تا 11پشتش همه پزشك بودند و همگي صاحب مقام و كمال. البته نشاني‌هاي اين نسب در لحن نوشته‌هاي نفيسي كم‌شمار نيست.

كتاب مزبور گردآوري نوشته‌هاي گوناگون او است و در اين ميان نوشته‌هاي شيرين و خاطره‌انگيز نيز بر قدر كتاب افزوده است، مخصوصا نوشته‌هاي مربوط به تهران قديم كه عنوان آنها «باغ‌ها، ميدان‌ها، خيابان‌ها و دروازه‌ها» است. كتاب را عليرضا اعتصام گرد آورده و البته مقدمه‌اي به قلم خود و يكي‌دو تن از بزرگان درباره نفيسي آورده كه باب بسيار مطلوبي است براي ورود به شهر اين كتاب.

کد خبر 306974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha