همشهری آنلاین: مسئول کمیته خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: در لشکر ۱۴ امام حسین(ع) گردانی داشتیم با عنوان گردان موسی بن جعفر(ع) که این گردان به گردان به دلیل بالا بودن سطح معنوی رزمندگانش و حضور ۵۰ طلبه در آن، به گردان شیخ‌ها معروف بود.

جنگ

به گزارش ایسنا،محمد حاجی رحیمی مسئول کمیته خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج که خود در عملیات‌هایی از جمله والفجر10 و بیت المقدس 7 حضور داشته است گفت: در لشکر 14 امام حسین(ع) گردانی داشتیم با عنوان گردان موسی بن جعفر(ع) که این گردان به گردان شیخ‌ها معروف بود.

وی در خصوص نامگذاری این گردان به این نام توضیح داد: به دلیل بالا بودن سطح معنوی گردان شیخ، این گردان به این نام نامگذاری شد و در لشکر 14 امام حسین(ع) گردان شیخ ها، گردانی به نام بود و از طرفی هم 50 طلبه در این گردان حضور داشتند.

مسئول کمیته خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه در میان گردان‌های لشکر 14 امام حسین (ع)، گردان شیخ‌ها از سطح معنوی بالاتری برخوردار بود افزود: گردانی که سطح معنوی و اعتقادی بالاتری داشت در عملیات‌ها موفق‌تر و محکمتر عمل می‌کرد و این گردان از گردان‌های خط شکن و درجه یک لشگر 14 امام حسین (ع) محسوب می‌شد.

حاجی رحیمی در ادامه اظهار کرد:زمانی که وارد منطقه شدیم به ما ماموریت دادند به خط پدافندی فاو برویم. در گردان ما سیدی به عنوان شیفت شب در سنگر نگهبانی می‌داد که در اثر برخورد یک آر.پی.جی به فیض شهادت نائل آمد.

وی در ادامه، به نقل از فرمانده آن گروهان گفت: پس از اینکه داخل جیب شهید را دیدم یک کاغذ پیدا کردم که بر روی آن اعمال و رفتارهای بد چند روزش را نوشته بود و برای آنها استغفار کرده بود که یکی از نوشته های شهید سید حسینی مبنی بر این بود که زمانی که کنار فرمانده گروهان قرار گرفتم یک لحظه غرور مرا فرا گرفت یا در فلان روز زیاد خندیدم و شهید هم برای زیاد خندیدنش استغفار کرده بود یا نوشته بود در فلان روز که نماز خواندم سجده شکرم را فراموش کردم. این افراد برای ترک اولی‌ها(انجام ندادن یک امر مستحب) استغفار می‌کردند و حتی اگر مستحباتشان فراموش می‌شد برای ترک آنها استغفار می‌کردند به طوری که به هیچ وجه فعل حرام انجام نمی‌دادند و کار رزمنده‌ها به جایی رسیده بود که تا مرز عصمت پیش رفته بودند و واجبات و محرمات خود را انجام می‌دادند و بابت ترک اولی‌ها هم استغفار می‌کردند.

وی در پایان گفت: در آن زمان در میان رزمنده‌ها مرسوم بود تا قبل از خواب رزمنده‌ها محاسبه نفسی انجام می‌دادند و اگر خطایی کرده بودند آنها را روی کاغذ می‌نوشتند تا فراموش نکنند و بتوانند آن خطا را پاک کنند.

کد خبر 306947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha