همشهری آنلاین: جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس اساس و زیربنای پیشرفت های ایران اسلامی در ابعاد مختلف است.

محمدحسن نامی

امیر سرتیپ محمدحسن نامی روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در بیرجند افزود: اگر امروز در علوم مختلف هسته ای، فضایی، نانو، دفاعی و سایر ابعاد علمی جزو پنج کشور بزرگ دنیا هستیم همه آن برگرفته از دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: امروز هر چه داریم از برکت خون شهداست که مردانه در برابر دشمنان ایستادند و از میهن خود دفاع کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس از برجسته ترین مقاطع تاریخی ملت ایران است یادآور شد: به فرموده امام راحل، دفاع مقدس ما تکرار واقعه عاشوراست.

جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با اشاره به جایگاه ایران در جهان گفت: اوباما رئیس جمهوری آمریکا چند روز گذشته اعلام کرد که امروز در خطر فضای مجازی گرفتار چند قدرت هستیم که یکی از آنها جمهوری اسلامی ایران است.

نامی افزود: در دنیای امروزی با یک شبکه صهیونیستی استکباری مواجه هستیم که 75 درصد فضای مجازی را در اختیار دارد و اگر انقلاب اسلامی و راهبرد عاشورایی امام خمینی (ره) نبود، امروز کشور ما وضعیت کنونی را نداشت.

وی، ولایت فقیه را محور اساسی برای رسیدن به اهداف اصلی انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: همه تدبیر و دوراندیشی های رهبر معظم انقلاب برای ایجاد همگرایی و تامین امنیت جهان اسلام است.

نامی با اشاره به اینکه امروز فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از انقلاب اسلامی است به همه دنیا منتقل شده تصریح کرد: دفاع مقدس متعلق به همه مردم است لذا حفظ دستاوردهای ارزشمند آن باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی افزود: امروز حوزه سایبری در اختیار شبکه های صهیونیستی است که حملات شدیدی را علیه ایران اسلامی که مرکز مقاومت است، آغاز کرده اند و بنیاد خانواده را به عنوان بزرگترین هسته اجتماعی هدف گرفته اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز خط شکنان دفاع مقدس و جوانانی که در آن دوران حضور داشتند حیات دارند لذا باید از این فرصت برای جمع آوری آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استفاده کنیم تا در آینده دچار نقصان نشویم.

محمد حسینی افزود: امروز باید جمع آوری آثار مربوط به دوران دفاع مقدس به عنوان یک دغدغه برای همگان باشد زیرا مردم می خواهند با دلاورمردی های رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

در این آیین سرهنگ پاسدار علی قاسمی به عنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حسن مجنونی مدیر کل قبلی بنیاد قدردانی شد.

کد خبر 308045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha