همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سفر دو روزه خود دغدغه‌های زیادی را بیان کرد و گفت: بسیج برای پیروزی در نبرد اقتصادی مانند دفاع مقدس آماده است.

محمدرضا نقدی

به گزارش فارس از قزوین صبح چهارشنبه سفر دو روزه سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به قزوین آغاز شد تا در قالب بازدید به شهرستان‌های این استان با بسیجیان و اقشار مردم قزوین دیدار و دغدغه‌های خود را بیان کند.

با توجه به پایان یافتن مذاکرات، شرایط اقتصادی کشور، اوضاع منطقه و همچنین تهدیدهای پساتحریم آمریکایی‌ها همه منتظر بودند تا ببینند رئیس سازمان بسیج در خصوص این مسائل چه نظراتی دارد.

سردار نقدی در بدو ورود به استان قزوین، وارد آبیک شد و پس از استقبال مسئولان این شهرستان 104 هزارنفری در جمع بسیجیان این شهرستان حاضر شد تا دغدغه‌های آنها را در حضور ابوتراب موسوی امام‌جمعه، عبدالحسین داداشی فرماندار و حمزه برین فرمانده سپاه شهرستان آبیک شنوا باشد.

وی در این دیدار بیان کرد: طی 37 سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، دشمنان با ابزارهای مختلف تلاش کردند ملت ایران را به زانو درآورند که در این راه شاه، صدام، تروریست‌ها و آشوبگران را به جان ملت انداختند، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند و شکست خوردند.

وی با تشریح علل دشمنی استکبار با ملت ایران عنوان کرد: امروز نقاط کلیدی جهان از دست مستکبران درآمده و تفکر انقلاب اسلامی ایران رو به گسترش است. دشمنی ابرقدرت‌ها با ایران اسلامی نیاز به اثبات ندارد، چراکه امروز به‌طور مستقیم در برابر نظام اسلامی ایستاده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر فکر کنیم دشمنی ابرقدرت‌ها بر سر مسئله هسته‌ای است، ساده‌لوحی محسوب می‌شود، چراکه استکبار جهانی از صدور تفکر اسلامی در دنیا از سوی انقلاب اسلامی هراس دارد.

سردار نقدی اضافه کرد: جلسات متعدد، نشست‌وبرخاست‌ها و رفت‌وآمدها از آغاز شب تا صبح بدون تنفس در مذاکرات هسته‌ای بر سر موضوع اتمی نیست، چراکه اگر در این زمینه بود، پس از اتمام مذاکرات لحن و برخوردشان با ایران باید مهربانانه‌تر می‌شد. درحالی‌که لحن و برخوردشان تندتر هم شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: پس از فروپاشی شوروی در تمام اسناد راهبردی آمریکا یکی از جملات کلیدی که ذکر شده، این است که آمریکا خود را رهبر بلامنازع جهان معرفی کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: جمهوری اسلامی در برابر رهبر بلامنازع جهان، ایستاده و حاکمیت را از آن خدای متعال ذکر می‌کند. به همین دلیل زیر بار حاکمیت آمریکا نمی‌رود.

سردار نقدی ادامه داد: اگر ایران اسلامی مانند دیگر کشورها منزوی شده و سرگرم مسائل داخلی کشور خود بود، نظام سلطه دیگر با ایران سر جنگ‌ودعوا نداشت.

وی تصریح کرد: دشمنان می‌دانند که در کشورهای الجزایر و تونس چه می‌گذرد و نفرت بسیاری در دل مردم این کشورها موج می‌زند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر امروز قدرت و زور از سر مردم جهان اسلام برداشته شود و حاکمیت به رأی‌گیری گذاشته شود، قطعاً حاکم اسلام‌گرای ضدآمریکایی روی کار می‌آید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن بیان مشکلاتی که آمریکایی‌ها و غرب با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا در صدر بدهکاران جهان است، به‌طوری‌که با 17 هزار میلیارد دلار بدهی، بیشتر درآمد سالانه‌اش را صرف بدهی‌های خارجی می‌کند.

سردار نقدی با بیان اینکه آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه نیز بدهی‌های زیادی داشته و با مشکلات مالی درگیر هستند، یادآور شد: امروز مشاهده این مشکلات در داخل بدنه استکبار و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران موجب شده تا غرب با جمهوری اسلامی ایران دشمنی داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: امروز ایران اسلامی در حساس‌ترین نقطه جغرافیایی و مقطع تاریخی بشر قرار گرفته که لازم است بسیجیان در این مقطع حساس نقش خود را به نحو احسن ایفا کنند.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: آحاد جامعه به‌ویژه بسیجیان باید برای ادامه راه شهدا با اقتدار، همت و تلاش موانع و مشکلات موجود را از سر راه بردارند.

وی گفت:‌ مشکلات نسل‌های گذشته حادتر و امکاناتشان کم‌تر بود، ولی با دست‌خالی کارهای بزرگی را انجام دادند.

این مقام مسئول افزود: نسل امروز باید با توجه به امکانات وسیع، ظرفیت‌های موجود و علم و تکنولوژی روز برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف و پیشبرد اهداف نظام گام بردارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:‌ نظام اسلامی دشمنان بسیاری دارد و لازم است، بسیجیان انسجام خود را بیش‌تر کرده و در برابر دشمنان استوار و محکم بایستند.

سردار نقدی احیای امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر را یک امر حیاتی و واجب در جامعه ذکر کرد و افزود: این فریضه الهی باید با زبان لین و محترمانه صورت گیرد و از منکرات در جامعه جلوگیری شده و معروفات پررنگ‌تر شود.

پس‌ از این دیدار سردارنقدی برای افتتاح یک پایگاه بسیج و بازدید از حوزه امام خامنه‌ای آبیک عازم مرکز این شهر شد که خبرنگاران با سؤال‌های داغ خود به سراغ وی رفتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت و شرایط دشت قزوین، اظهار داشت: دشت قزوین شرایط مطلوب و عظیمی برای تولید و اشتغال‌زایی دارد که باید از آن استفاده بهینه شود. وجود آب‌وهوای مطلوب، نزدیکی به بازار 15 میلیون نفری، زمین‌های حاصلخیز و ارتفاعات البرز شرایطی را برای قزوین مهیا کرده که دیگر، بیکاری جوانان در این منطقه پذیرفته نیست.

این مقام مسئول یادآور شد: باید با تولید کارگاه‌های کوچک تولیدی و مزارع محدود و نه با وسعت زیاد، ایجاد اشتغال با سرمایه کم را رقم زد.

سردار نقدی ضمن اشاره به زمزمه‌هایی که در خصوص حضور غربی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کشورمان بیان می‌شود، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که غربی‌ها هیچ‌گاه سرمایه خود را برای تولید در کشور ما هزینه نمی‌کنند، بلکه آنها سرمایه‌هایشان را فقط برای نفت ما کنار گذاشته‌اند و خودمان باید با فعالیت‌های اقتصادی در اقصی نقاط کشور بتوانیم روی پای خود بایستیم.

سردار نقدی، کارهای اقتصادی کوچک با سرمایه کم و بازدهی زیاد را برای کار در مناطق روستایی، مطلوب عنوان کرده و یادآور شد: باید بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و این مسئله اصلی است که امام خمینی(ره) بر آن تأکید داشته و مقام معظم رهبری نیز بارها آن را گوشزد فرموده‌اند.

وی ضمن اشاره به دشمنی استکبار با ملت ایران، اضافه کرد: پیش از مسائل هسته‌ای هر 3-2 ماه یک‌بار مستکبران ما را تهدید می‌کردند که اخیراً این موضوع هر روز در حال رخ دادن است، این مسئله ثابت می‌کند که دشمنی استکبار با ملت ایران نه در حوزه هسته‌ای بلکه در خصوص ماهیت جمهوری اسلامی ایران است.

وی مسئله اسلام، پیشرفت اسلام، آزادی‌خواهی مردم، استقلال و دین‌داری را از مؤلفه‌هایی عنوان کرد که غرب قصد دشمنی با آنها را دارد و افزود: امروز با ظرفیت‌های عظیمی که در اقصی نقاط کشورمان وجود دارد باید بر اهداف خودمان ثابت‌قدم و پایدار بمانیم، چرا که کشورهای با وسعت خیلی کوچک‌تر با روش‌های علمی، تولیدات زیادی دارند و ما نیز باید با بهره‌گیری از روش‌های متداول بتوانیم عرصه جدید تولید در کشور را به راه بیاندازیم.

سردار نقدی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص برجام، یادآور شد: مسئله برجام بر عهده مجلس است و همان‌طور که نمایندگان در خدمت به مردم قسم خورده‌اند، در این حوزه نیز با ارزیابی برجام آنچه را که به صلاح مردم و مملکت است تصمیم می‌گیرند، اما نکته حائز اهمیت در این مسئله این است که چه برجام رد شود و چه تائید، باید وحدتمان حفظ شده و منویات مقام معظم رهبری را در همه امور پیگیری کنیم.

سردار نقدی با بیان اینکه بر اساس محاسباتی که امام خمینی(ره) فرمودند، با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد می‌توان 200 میلیون نفر را از نظر غذایی تأمین کرد، افزود: اما با پیشرفت تکنولوژی که امروز حاضر شده می‌توان با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد بیش از یک میلیارد نفر را از نظر میزان غذایی تأمین کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: فرمول اقتصاد مقاومتی در کشورمان قطعاً قابل‌اجرا است و اگر همت و مدیریت داشته باشیم مردم ظرفیت آمدن به صحنه را برای ایثارگری دارند که این عرصه را باید برای آنها مهیا کرد.

وی با اشاره به بحث طرح‌های خوداشتغالی و افزایش بهر‌ه‌وری، داربستی کردن باغ‌های انگور را مورد تأکید قرار داد و افزود: با راه‌اندازی کارگاه‌های داربستی باغ‌های انگور و همچنین استفاده کردن از ظرفیت بسیج برای تدوین اهمیت این موضوع می‌توان تولید را در باغ‌های انگور به دو برابر افزایش داد که مردم نیز در این حوزه علاقه‌مند به فعالیت هستند.

سردار نقدی ادامه داد: در حوزه داربستی کردن انگور کاری را که شاید ظرف 15 سال برای انجام آن برنامه‌ریزی شده بسیج می‌تواند در مدت کوتاهی به سرانجام برساند.

وی سیمانی کردن نهرها را از دیگر طرح‌های صرفه‌جویی اقتصادی کشاورزی عنوان و یادآور شد: به گفته خود روستاییان 70 درصد آب مصرفی حوزه کشاورزی در مسیر نهرها هدر می‌رود و ده‌ها هزار نهر خاکی که در کشور وجود دارد با سیمانی شدن می‌تواند به اندازه ده‌ها صد آب صرفه‌جویی کند.

جایگزین کردن مواد خوراکی داخلی به‌جای نمونه‌های خارجی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دیگر طرح‌های اقتصادی و افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و صنعتی یادآور شد: امروز باید نگاه به بسیج مانند دوران دفاع مقدس بوده و از ظرفیت شبکه مردمی برای بازاریابی بازارسازی بیشترین بهره را برد.

سردار نقدی استفاده از ظرفیت‌های داخلی در تولید مواد داخلی در حوزه مواد لبنی و خوراکی را از دیگر موارد مورد اهمیت ذکر و تصریح کرد: جایگزین کردن مواد خوراکی داخلی به جای نمونه‌های خارجی اهمیت زیادی دارد و امروز همان‌طور که در جنگ سیاسی، امنیتی، نظامی و علمی به پیروزی رسیده‌ایم می‌توانیم با بهره‌مندی از ظرفیت بسیج که در خدمت فرماندهان این نبرد قرار دارد در جنگ اقتصادی نیز پیروز میدان نبرد باشیم.

سردار نقدی با بیان این مطلب که برای جذب سرمایه باید بازارهایی سودآور تشکیل شود عنوان کرد: با افزایش بهره‌وری و ارتقای مدیریت می‌توان در جنگ اقتصادی پیروز شد. چرا که ما می‌توانیم در عرصه اقتصادی سرآمد بوده و دنیا را متحول کنیم.

بعد از این گفت‌و‌گو با خبرنگاران، سردار نقدی عازم روستای قشلاق در حاشیه شهر آبیک شد تا با بازدید از یک طرح اقتصاد مقاومتی بگوید که راه‌اندازی کارگاه و مزارع تولیدی از دغدغه‌های اوست.

پروژه تولید قارچ در این روستا در قالب طرح‌های تعاونی زودبازده و دارای 11 عضو در روستای قشلاق شهرستان آبیک در حال اجرا بود که با آورده حدود 600 میلیون ریال اعضای تعاونی و پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به مبلغ یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال در حال اجرا است و با افتتاح سوله تولید قارچ روستای قشلاق برای 6 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

سردار نقدی با حضور در این پروژه که برای 6 نفر اشتغال ایجاد می‌کرد، غیرمستقیم اعلام کرد که تا چه اندازه نگاه بسیج به اشتغال و اجرای طرح‌های خوداشتغالی ریزبینانه و جدی است.

رئیس سازمان بسیج پس از این برنامه‌ها عازم مرکز استان بود که بسیجیان حوزه امام‌خامنه‌ای از وی درخواست کردند در حوزه مقامت آنها بازدید کند، این بار هم سردار نقدی اسیر تشریفات نشد و با لبیک به بسیجیان علی‌رغم فشردگی برنامه‌ها در جمع بسیجیان این حوزه حاضر شد تا به دغدغه‌های آنها و گلایه‌هایی که از برخی مسئولان شهرستان داشتند گوش فرا دهد.

پس از حرکت به سمت مرکز استان نقدی در جلسه شورای اقتصادی استان قزوین که با حضور استاندار و دیگر مسئولان اجرایی برگزار شد، استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی را اصل دانست.

وی در این نشست چهار ساعته تأکید کرد: در دوران جنگ، نیروهای مسلح با مدیریت صحیح و هدایت ظرفیت‌های مردم که در قالب بسیج سازماندهی شد، برگی زرین از حماسه و پیروزی را در تاریخ ایران رقم زدند.

سردار نقدی اضافه کرد: با هدایت و سازماندهی بسیج در دوران دفاع مقدس، بسیج امتداد نیروهای مسلح شناخته شده است، در حالی که بسیج همان ظرفیت‌های مردمی متعهد و انقلابی است که به شرط مدیریت و هدایت در هر عرصه‌ای توانایی انجام کارهای بزرگ و حماسه‌آفرینی دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: با توجه به اینکه توان، امکانات و ظرفیت‌های ادارات محدود است، باید برای خلق حماسه در عرصه اقتصاد به توان نامحدود مردم توجه کرد. امروز بسیج امتداد مردمی همه ادارات کشور است و ادارات و نهادها می‌توانند با تکیه بر توان این نیروی عظیم مردمی و هدایت درست آن، در اقتصاد و تولید پیروز باشند.

سردار نقدی با بیان اینکه در عرصه اقتصاد استانداران، فرمانداران و مسئولان استانی در هر استان، فرماندهان جنگ اقتصادی هستند، تأکید کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیجیان آماده سربازی در رکاب فرماندهان اقتصاد کشور هستند.

با پایان یافتن این نشست با بانگ الله‌اکبر موعد نماز فرا رسید تا بسیجیان قزوین نماز را با فرمانده خود بخوانند و پس از توقفی کوتاه سردار را برای حضور در تاکستان بدرقه کنند.

سردار نقدی در بدو ورود به سرزمین تاک‌های طلایی به دیدار آیت‌الله اسلامی، امام جمعه تاکستان 180 هزار نفری رفت تا دیداری که به دلیل بستری شدن آیت‌الله عابدینی امام جمعه قزوین در بیمارستان انجام نشد، با نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری صورت بگیرد.

رئیس سازمان بسیج در دیدار با اسلامی عنوان کرد: شجره طیبه صالحین از جمله مواردی است که به ارتقای سطح فرهنگی جامعه کمک می‌کند و باید به گسترش آن کمک کرد.

وی افزود: در راستای ارتقای سطح حلقه‌های صالحین در کشور پیش‌بینی دوره دانشگاهی برای سرگروه‌ها نیز شده ‌که در این دوره سرگروه‌های حلقه‌های صالحین 140 واحد درسی را می‌گذرانند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: این دوره دانشگاهی با 14 گرایش دانشگاهی آغاز شده و با هدف انگیزه برای سرگروه‌های شجره طیبه صالحین و همچنین ارتقای سطح این مجمع برگزار می‌شود.

سردار نقدی تصریح کرد: یکی از محورهای مهم امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر همین شجره طیبه صالحین است که باید دنبال شود.

وی با تقدیر از خدمات آیت‌الله اسلامی در کسوت مربیگری شجره طیبه صالحین یادآور شد: حضور عالمانی همچون آیت‌الله اسلامی در شجره طیبه صالحین شایسته تقدیر است و باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

سردار نقدی با حضور در جمع بسیجیان این شهرستان نیز گفت: اساس جامعه اسلامی همان جمله معروف «کلکم راع و کلکم مسئول» است که باید برنامه‌های خود را بر اساس همین اصل تدوین و طرح‌ریزی کنیم.

وی افزود: برخلاف جامعه اسلامی که عاقبت دیگر افراد جامعه مورد اهمیت است، تفکر لیبرالیستی می‌گوید که هر فردی تنها باید به فکر خودش باشد اما در جامعه اسلامی باید هر انسان دغدغه دیگر افراد جامعه را داشته و به فکر همه جامعه باشد، چراکه خیر و شر همه افراد جامعه به یکدیگر مرتبط است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تبیین کرد: شجره طیبه صالحین و برنامه‌های تربیتی نیز در راستای همین اصل برگزار می‌شود و در این حلقه‌ها سعی بر این است تا اصل امربه‌معروف و نهی‌‌از‌منکر به عنوان یک اصل واجب در جامعه نهادینه شود.

سردار نقدی عنوان کرد:‌ امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر و همچنین اصلاح جامعه بر همه افراد جامعه امری واجب است، چراکه امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر حرکتی اصیل و میراث امامان معصوم (ع) است.

وی یادآور شد: امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر دعوا با مردم نیست، بلکه برخورد با عناصر مفسد است که افراد یک جامعه را آلوده می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین متذکر شد: باید در امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر با روش‌های محبت‌آمیز برای اصلاح جامعه گام برداشت و این رفتار محبت‌آمیز با بدنه جامعه مسئله‌ای است که توسط ائمه اطهار(ع) تأکید شده است.

سردار نقدی، روشنگری و کشتار در خصوص آثار مخرب منکرات در جامعه را مهم عنوان و تصریح کرد: باید در گام اول مردم را نسبت به زیان‌هایی که منکرات برای خود آنها دارد آگاه و هوشیار کنیم و در گام بعدی اگر اصلاح نشدند آنها را به نیروی انتظامی معرفی کنیم، چراکه این نیرو وظیفه برخورد با مجرمان در جامعه را دارد.

وی ضمن ارزیابی وضعیت تعداد مساجد و همچنین کیفیت برپایی نماز جماعت در تاکستان، خاطرنشان کرد: لازم است تا تعداد مساجد این شهرستان افزایش یافته و بسیجیان، مساجد را رونق دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: برپایی نماز جماعت به رونق مساجد کمک می‌کند که در این راستا نباید بگذاریم مساجد بدون نماز جماعت باشد.

تقدیر از خانواده شهید بازیار، افتتاح پایگاه شهید موسی طاهرخانی و شرکت در مجمع سرمریبان شجره طیبه صالحین از دیگر برنامه‌های نقدی در تاکستان بود.

صحبت‌های نقدی در جمع حلقه‌های صالحین کمی متفاوت بود، وی در این دیدار اظهار داشت: خداوند فداکاری شما بسیجیان را می‌بیند و به خاطر همین فداکاری‌هاست که امروز توانسته‌ایم سنگرهای مختلف را فتح کنیم.

وی افزود: ملت ایران در دوران طاغوت نمی‌توانستند استقلال داشته باشند و همه امورشان به‌دست آمریکایی‌ها بود، به‌طوری‌که تمام امور سازمان‌ها و ادارات در اختیار مستشاران آمریکایی قرار داشت، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم پیشرفت‌های گوناگونی را در تمام حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی داشته باشیم.

سردار نقدی یادآور شد: آمریکایی‌ها در دوران ستم‌شاهی تا حدی نفوذ داشتند که با یک تلفن وزیر عوض می‌کردند و پیش‌خدمت انگلیسی برای مملکت ما مدیر و مدیرکل تعیین می‌کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی 6 میلیون بشکه نفت از ایران به خارج از کشور منتقل می‌شد، درحالی‌که دورتادور تهران را حلبی‌آبادها پرکرده بودند؛ گاز ملت را به شوروی می‌بردند درحالی‌که روستاهای قزوین و تاکستان از نعمت گاز محروم بودند.

سردار نقدی اضافه کرد: اوضاع کشور پیش از انقلاب اسلامی به حدی اسفناک بود که پزشکان بنگلادشی و هندی مردم ایران را مداوا می‌کردند، درصورتی‌که همین بنگلادش فقیرترین کشور جهان بود و در همین شرایط به ایران پزشک صادر می‌کرد.

وی یادآور شد:‌ در آن دوران برای تعمیر قطعات هواپیما و بالگرد نیز به غربی‌ها متکی بودیم، چراکه خودمان توانایی تعمیر نداشتیم و پول نفت ما را به بهانه این امور از کشور خارج می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز ملت ایران یک ملت آزاد است و از انرژی هسته‌ای، فناوری فضایی و ماهواره‌ای و دیگر پیشرفت‌های علمی بهره می‌برد، درصورتی‌که ارتش ایران در پیش از انقلاب اسلامی تنها می‌توانست حافظ منابع آمریکا باشد، به‌طوری‌که در ابتدای جنگ تحمیلی قدرت دفاعی نداشت.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی حرف اصلی را در منطقه غرب آسیا می‌زند، به‌طوری‌که دیگر آمریکا و انگلیس نقشی در این منطقه ندارند.

وی تأکید کرد: علت اصلی اینکه امروز ایران توانسته به قدرت علمی در دنیا تبدیل شود، همان ایستادگی و مقاومت تبیین شده در اسلام است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: البته ما هنوز نتوانسته‌ایم به‌طور کامل همه شئون اسلامی را پیاده کنیم، اما با همین بخش کم توانسته‌ایم موفقیت‌های عظیمی را به‌دست بیاوریم که امید است با حرکت در مسیر ولایت تفکر انقلاب اسلامی را گسترش دهیم.

وی با اشاره به صحبت‌های برخی افراد که از رفاقت با آمریکایی‌ها سخن می‌گویند، گفت: رفاقت با غربی‌ها و آمریکا آدرس غلطی است که استکبار جهانی می‌دهد؛ ایران اسلامی امروز به سطحی از پیشرفت رسیده که از 53 کشور جهان برای مداوا به سرزمین ما سفر می‌کنند و تجربه ثابت کرده، کشورهایی که با آمریکا رفاقت کرده‌اند، چیزی جز بدبختی و بیچارگی نصیبشان نشده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به علل پیشرفت کشورهایی مانند کره و ژاپن، تأکید کرد: پیشرفت این کشورها از نظر اقتصادی به واسطه همت خودشان است، ولی در مقابل، صدها کشوری که با آمریکا ارتباط برقرار کرده‌اند امروز رو به نابودی هستند.

سردار نقدی با بیان اینکه ملت ایران استقلال، عظمت و پیشرفت را مدیون اسلام است، افزود: ما امروز پیشرفتمان را مدیون مقابله و ایستادگی در برابر آمریکا و استکبار جهانی هستیم، یکی از تحلیل‌گران مصری می‌گوید: باید نگاهمان به ایران اسلامی باشد، چراکه ملت ایران در مقابل آمریکا ایستاده و امروز ماهواره به فضا می‌فرستد، اما مصری که با رژیم صهیونیستی و آمریکا رفاقت کرد، امروز 3 میلیون بی‌سرپناهش در قبرستان‌ها می‌خوابند.

وی اضافه کرد: بسیجیان باید قدردان روحانیت، شجره طیبه صالحین و مقام معظم رهبری باشند، چراکه اینها ثروت‌های ما بوده و باید بابت این نعمات خداوند را شاکر باشیم.

سردار نقدی ابراز داشت: امروز آمریکا با 17 هزار میلیارد دلار بدهی، بدهکارترین کشور جهان بوده و انگلستان و آلمان نیز در همین وضع به سر می‌برند، به‌طوری‌که در دنیا کشوری را با پیشرفت‌های جمهوری اسلامی و ملتی هوشیار و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و فناوری‌های بومی سراغ نداریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند؛ انقلاب اسلامی ایران فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت و همان‌طور که امروز مقام معظم رهبری در بیانات‌شان فرمودند 25 سال آینده دیگر اسرائیل وجود نخواهد داشت.

سردار نقدی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست با رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و پیروی از فرمایشات ایشان کشورهای اسلامی را که تا دیروز زیر یوق حاکمان استکباری تحت لوای اسلام به سمت استقلال رهنمون سازد.

این مسئول تصریح کرد: روزی که انقلاب اسلامی ایران به بار نشست، توان نظامی ما محدود بود، اما امروز به برکت امام، رهبری و خون شهدا قدرت نظامی برتری در دنیا هستیم.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی امروز بیدار هستند و فریب نیرنگ‌های استکبار جهانی را نمی‌خورند و به همین دلیل به‌عنوان ملتی تأثیرگذار شناخته می‌شوند و اگر بخواهیم در این زمان که هجمه‌های دشمن بیش از گذشته شده این روند پیشرفت را ادامه دهیم، باید با کار تشکیلاتی همانند حلقه‌های صالحین به پیش رفته و پشتیبان ولایت‌فقیه باشیم.

اما برنامه‌های روز پنجشنبه نقدی با حضور در جمع مجمع اقشار بسیج آغاز شد و در این دیدار:

مسئله هسته‌ای بهانه آمریکا برای دشمنی با ماست

وی افزود: بسیج می‌تواند همانند دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف ازجمله اقتصادی نقش‌آفرین باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه یادآور شد: امروز جنگ با استکبار وارد فاز حساسی شده است، چراکه با گذر از جنگ نظامی، علمی و اطلاعاتی دشمن هر آنچه را در دست دارد، در جنگ اقتصادی به کار گرفته است.

سردار نقدی تأکید کرد: یکی از راه‌های نفوذ دشمنان ازلحاظ فرهنگی است که استکبار جهانی، آمریکا به این‌سو گرایش پیدا کرده و می‌خواهد با نفوذ در افکار عمومی، ضمن ایجاد تفرقه فرهنگ و دین‌داری مردم را از آنان بگیرد.

وی با بیان اینکه در جنگ ضد فرهنگی دشمن مهم‌ترین اصل برای ایستادگی، خودسازی است، عنوان کرد: بسیجیان در درجه نخست باید با خودسازی و تقویت ابعاد معنوی خود، بتوانند در برابر شبیخون فرهنگی دشمن، مقابله کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: مقام معظم رهبری بارها به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره و در این زمینه هشدار داده‌اند. ما نیز باید بدانیم آمریکایی که مدعی رهبری جهان است، از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران سخت به تنگ آمده و برای ضربه زدن به این نظام دست به هر کاری می‌زند که امروز نیز بعد از شکست در جنگ نظامی به جنگ فرهنگی روی آورده است.

وی عنوان کرد:‌ مسائل اقتصادی ایران قابل حل است، چراکه برای رسیدن به اقتصاد برتر و شکوفا مؤلفه‌هایی ازجمله نیروی انسانی، ظرفیت‌های بومی و همت و مدیریت لازم است که بسیاری از آن‌ها و زیرساخت‌ها در کشورمان موجود است، درحالی‌که هیچ کشوری در عین واحد انرژی، مواد اولیه، بازار مصرف، سرمایه، نیروی اقتصادی و دانش و فناوری را یک‌جا ندارد.

وی بار دیگر بر بهره‌مندی از 2 عامل همت و خودباوری برای شکوفایی اقتصاد تأکید و تصریح کرد: باید با همت و خودباوری در اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کرده و سعی در پیروزی در این عرصه داشته باشیم که امری عجیب و محال نیست، چراکه همان‌طور که توانستیم در جنگ نظامی و دیگر فتنه‌های دشمن پیروز میدان باشیم، امروز نیز می‌توانیم در جنگ اقتصادی سربلند از میدان نبرد بیرون بیاییم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: باید در مسیر پیشرفت اقتصادی، قوانین دست‌و‌پاگیر و مسائلی که موجب می‌شود، تولید محقق نشود را از میان برداریم. وی در خاتمه روحیه بسیج و بسیجی را لازمه پیشرفت اقتصادی و پیروزی در جنگ اقتصادی عنوان کرد.

یادآور می‌شود در مجمع بسیج استان که سردار نقدی رئیس سازمان بسیج میهمان آن بود، سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان و دیگر بسیجیان نخبه و مسئولان و بسیجیان و سایر اقشار نیز حضور داشتند.

سردار نقدی در سالن دانشگاه تربیت معلم نیز

در نشست با سرگروه‌ها، سرمربیان و مربیان صالحین قزوین در سالن شهید رجایی اظهار داشت: ارتباط با آمریکا برای کشورهایی که در سال‌های گذشته با این کشور دست دوستی دادند، چیزی جز بدبختی و بیچارگی برای آن‌ها نداشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: امروز پس از شکست در عرصه‌های مختلف نظامی، امنیتی و حتی علمی، استکبار به سمت مبارزه اقتصادی رفته است، به‌طوری‌که معیشت مردم را هدف گرفته و در این عرصه به دنبال تنگ کردن عرصه زندگی بر مردم است.

وی تبیین کرد: بی‌تردید با ظرفیتی که در داخل کشور داریم می‌توانیم چه در عرصه اقتصادی و چه عرصه سازندگی مانند جنگ نظامی، امنیتی و علمی نیز پیروز میدان باشیم.

سردار نقدی متذکر شد: امروز ظرفیت‌های عظیم داخلی، نیروی انسانی و همچنین مؤلفه‌های دیگر پیشرفت در داخل کشور مهیا است و تنها با 2 عنصر همت و مدیریت می‌توانیم در جنگ اقتصادی پیروز میدان نبرد باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بسیجیان را سربازان جنگ اقتصادی عنوان و تأکید کرد: بسیجیان مانند دوران دفاع مقدس در عرصه نبرد اقتصادی نیز مانند نبرد نظامی، اطلاعاتی و امنیتی که در آن پیروز شده‌ایم، می‌توانند پیروز میدان باشند.

این مسئول ضمن برشمردن علل دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران چنین توضیح داد: انقلاب اسلامی، عزت،‌ استقلال و عظمت را برای ملت ایران رقم زد و همین مسائل نیز موجب ناراحتی استکبار و دشمنی‌اش با مردم ایران در عرصه‌های مختلف شده است.

رئیس سازمان بسیج به این جلسات اکتفا نکرد و به سراغ واحدهای صنعتی نیز رفت.

در بازدید از چند واحد صنعتی در قزوین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توجه به تولید داخلی و شکوفایی اقتصاد، اظهار داشت: باید توجه به صنعت بیش از گذشته شود، چراکه امروز در نبرد اقتصادی با دشمن قرار داریم و همانند دوران دفاع مقدس که همه توان خود را در مقابله با دشمن به کار گرفته بودیم، امروز نیز باید در خط مقدم صنعت با دشمن بجنگیم.

وی با بیان اینکه بسیج ظرفیتی عظیم است که باید در راستای نبرد اقتصادی با دشمن توسط فرماندهان اقتصادی به‌کارگیری شود، ادامه داد: در نبرد اقتصادی یکی از مؤلفه‌های مهم، نیروی انسانی است و بسیج این نیروی مخلص خدا آماده است تا مانند دیگر عرصه‌ها که در آن پیروز بوده، در حوزه اقتصادی نیز نقش‌آفرینی کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: برخی مشکلات واحدهای صنعتی جزئی و کوچک است که با تزریق اعتبار با تسهیلات کم‌بهره از سوی بانک‌ها این واحدهای تولیدی یاری می‌شوند و دوباره چرخ آن‌ها می‌چرخد. برخی دیگر نیز به نیروی انسانی نیاز دارند که بسیج قشر مهندسین به‌ صورت تخصصی می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

این مسئول تبیین کرد: امروز بسیج با توجه به گستردگی که در همه اقشار داشته و همچنین اشرافیت خبری که در عرصه‌های مختلف دارد، می‌تواند به‌ عنوان اهرمی محکم در مسیر برون‌رفت از مشکلات اقتصادی نقش‌آفرینی کند.

سردار نقدی، راه عبور از تحریم‌های دشمن و از میان برداشتن رکود اقتصادی را تکیه بر ظرفیت‌های داخلی عنوان و اضافه کرد: می‌توان با راه‌اندازی مشاغل خانگی و همچنین حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و یافتن راه‌حل مناسب برای سودآوری واحدهای صنعتی مشکل‌دار در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

وی متذکر شد: باید صنایع را به سمتی برد که سودآوری لازم را داشته و سرمایه برای راه‌اندازی ایجاد و اشتغال نیز به سمت صنایع داخلی سوق پیدا کند.

سردار نقدی یادآور شد: صدها هزار دانشجوی بسیجی و هزاران استاد بسیجی ظرفیت عظیمی است که باید مدیران صنعتی از آن در جهت عبور از این رکود اقتصادی بهره بگیرند، چراکه نخبگان بسیجی در این عرصه آمادگی نقش‌آفرینی و نبرد با دشمن را دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بسته‌بندی مطلوب، شناسایی بازارهای مصرف، بازارسازی، استفاده از ظرفیت‌های بسیج، بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و همچنین مدیریت جهادی و کار برای رضای خدا را از محورهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و توضیح داد: باید از نقش بسیج مهندسین و اصناف برای کاهش هزینه‌های تولید و ایجاد فضای رقابت و تبلیغ محصول استفاده کرد.

سردار نقدی در پایان به کمک مسئولان برای رونق واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: صنعت ریسندگی باید به‌ عنوان یک صنعت مهم در کشور دوباره مانند گذشته رشد کرده و جایگاه اصلی خودش را در بازارهای جهانی کسب کند.

اما رئیس سازمان بسیج در جلسه جهاد فرهنگی قزوین با بیان اینکه هر سرمایه‌گذاری به دنبال سود است، افزود: بعضی‌ها در تعامل با غرب به دنبال این هستند که سرمایه‌گذارهای خارجی را وارد کشور کنند.

وی با اشاره به پرهیز از وابستگی به کشورهای غربی گفت: غربی‌ها در کشور به دنبال ترویج اقتصاد مصرفی هستند تا این مسئله زمینه‌های تغییر سبک زندگی و فرهنگ بیگانه را در کشور فراهم کند.

سردار نقدی کاهش قیمت نفت را ارتباط و تعامل با غرب دانست و افزود: وابستگی و ارتباط با کشورهای غربی موجب شد تا قیمت نفت در سال‌های اخیر از 100 دلار به 40 دلار برسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در مدت کوتاهی که از نتیجه مذاکرات هسته‌ای می‌گذرد، هیئت‌هایی از کشورهای خارجی به کشور سفر می‌کنند و این در حالی است که تاکنون هیچ هیئت بازرگانی و تجاری از ایران به این کشورها سفر نکرده است.

سردار نقدی با اشاره به تعطیلی تعدادی کارخانه در کشور گفت: متأسفانه مابقی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تنها با 20 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند و این مسئله نمی‌تواند خوشایند باشد.

وی علت تعطیلی کارخانه‌ها را نبود مدیریت صحیح در کشور و طفره رفتن برخی مسئولان از مبارزه با قاچاق و کاهش سود بانکی اعلام کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وابستگی صنعت خودروی کشور به غرب گفت: متأسفانه همین وابستگی موجب شده که پس از گذشت 50 سال نتوانیم تغییری در خودروهای خود ایجاد کنیم تا عملاً در این عرصه ناتوان باشیم.

وی تکیه بر توانمندی‌های داخلی را تنها رمز موفقیت صنعت و اقتصاد کشور دانست و افزود: با استفاده با همین ظرفیت است که توانسته‌ایم با تکیه بر فناوری داخلی در صنعت موشک‌سازی، موشک‌های دوربرد تولید کنیم.

سردار نقدی عنوان کرد: امروز بسیج می‌تواند با دلایل منطقی و قرار دادن فصول مشترک، کسانی را که خواهان تغییر سیاست خارجی به جای اقتصاد مقاومتی هستند قانع کند.

وی یکی از فعالیت‌های مهم بسیج مستضعفین را مقابله با تهاجم فرهنگی و نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی دانست.

به گفته سردار نقدی، بخش قابل توجهی از بسیجیان در قشرهای مختلف در پنجاه‌هزار پایگاه بسیج در حال فعالیت هستند.

سفر رئیس سازمان بسیج به قزوین فرصتی است برای اجرای دغدغه‌های وی و همچنین تفهیم ظرفیت بسیج به مسئولانی که امروز در نبرد اقتصادی با دشمن هستند.

کد خبر 306788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha