همشهری آنلاین: فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از توقف کار تفحص پیکر شهدا در خاک عراق خبر داد و گفت: همچنان منتظر اقدام سفارت ایران در بغداد هستیم تا هرچه زودتر موانع بر طرف شود.

 سیدمحمد باقرزاده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته جستجوی مفقودین، سردار سیدمحمد باقرزاده با اعلام این خبر توضیح داد: در کشور عراق وزارت حقوق انسان این کشور که مسئول کار تفحص بوده و با ما همکاری می‌کرد، در طرح اصلاحات اخیر دولت عراق مبنی بر کوچک‌سازی دولت آن کشور، منحل شده و فعلا تا تعیین تکلیف این گونه امور در طرح جدید اصلاحی دولت، کار تفحص متوقف شده است.

وی با بیان اینکه ظاهرا قرار است کار توسط کمیته‌ای زیر نظر وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع عراق انجام شود، گفت: از آقای دانایی‌فر، سفیر ایران در عراق خواسته‌ایم ترتیباتی اتخاذ کند تا این کار تعطیل نشود. حدود ۲۰ روز پیش هم نامه‌ای به ایشان نوشته‌ایم، اما متأسفانه هنوز اقدام عملی از سوی سفارت ایران در بغداد نشده و ما همچنان منتظر هستیم تا هرچه زودتر موانع بر طرف شود.

سردار باقرزاده همچنین از دیدار اخیر خود با «راجح الموسوی»، سفیر عراق در ایران برای پیگیری این موضوع خبر داد و بیان کرد: یک‌شنبه‌ گذشته با آقای موسوی سفیر عراق در ایران دیدار داشتیم و بر این موضوع تأکید کردیم. ایشان هم قول همکاری داد که قضیه را پیگیری کند و امیدوارم هرچه زودتر این موضوع به نتیجه برسد.

وی در ادامه به دیدار با رئیس عملیات کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در خاورمیانه اشاره کرد و افزود: دوشنبه، 23 شهریورماه با روبرت ماردینی، رئیس عملیات کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در خاورمیانه دیدار داشتیم و از ایشان خواستیم موضوع را پیگیری کنند. تیم‌های تفحص جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در عراق مستقر و منتظر دستورات بغداد به مقامات محلی جهت همکاری هستند.

کد خبر 307533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha