چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیر بنفش به سادگی از سیر سفید قابل تشخیص است و در اکثر کشورهای جهان یافت می‌شود. طعم این سیر کمی تند و تیز بوده و خواص درمانی خوبی دارد.

سیر بنفش برای مقابله با مشکلات زنانه

پژوهشی که در سال 2015 توسط موسسه اسپانیایی زنان و زایمان انجام شده است نتایج جالبی در خصوص تأثیر مصرف سیر بنفش در سلامت خانم‌‌ها را به اثبات رسانده است. سیر بنفش به سادگی از سیر سفید قابل تشخیص است و در اکثر کشورهای جهان یافت می‌شود. طعم این سیر کمی تند و تیز بوده و خواص درمانی خوبی دارد. سیر بنفش خواصی دارد که علاوه بر ارتقای سلامتی عمومی بدن همه افراد به رفع مشکلات زنانه نیز کمک می‌‌کند. در این مطلب شما را با گوشه ای از خواص این سیر آشنا می کنیم.

  • خواص سیر بنفش

سیر انواع مختلفی دارد که سیر بنفش نیز یکی از آن‌‌ها است. اگر شرایط جوی اجازه بدهد سیر بنفش در هر منطقه‌ای از کره خاکی قابل کشت است. این نوع سیر حاوی میزان بیشتری از ترکیبات ارگانوسولفور است. در واقع سیر بنفش حاوی میزان زیادی گوگرد، ید و سیلیسیوم است. علاوه بر این میزان آلیسین موجود در این سیر بیشتر است. آلیسین ترکیبی با خواص آنتی باکتریایی قوی است و سیر طعم خاصش را مدیون آن است.

سیر بنفش همچنین حاوی ویتامین C، تیامین و ریبوفلاوین است. این آنتی‌اکسیدان‌های قوی از سلامت عمومی بدن حفاظت می‌کنند. از این نوع سیر بیشترین استفاده را در طب سنتی و برای تهیه کپسول و عصاره سیر می‌کنند. سیر بنفش در مقایسه با سیر سفید قد و قواره‌ای کوچک دارد و فشرده است. بخش خارجی این سیر به رنگ بنفش است و معمولاً بین 8 تا 12 حبه سیر دارد. سیر سفید معمولاً بزرگ‌تر است و از 10 تا 12 حبه سیر تشکیل شده است و قسمت خارجی آن صاف‌تر و سفیدتر است.

  • تأثیر سیر بنفش برای سلامت خانم‌‌ها

به عقیده محققان انجمن اسپانیایی زنان و زایمان، مصرف منظم سیر بنفش برای سلامت عمومی خانم‌ها بسیار موثر و مفید است که در زیر به برخی از آن‌‌ها اشاره می‌شود.

  • سیر بنفش برای تسکین دردهای ماهانه

ترکیبات موجود در سیر بنفش برای تسکین دردهای ناشی از سیکل ماهانه بسیار موثر است. این نوع سیر باعث کاهش التهاب می‌شود و تأثیر مسکن‌ها را چند برابر می‌کند.

نتایج بررسی‌های این محققان نشان می‌دهند که ترکیبات این نوع سیر تأثیر داروهایی که برای تسکین دردهای سندرم پیش از قاعدگی استفاده می‌شوند را افزایش می‌دهد.

سیر بنفش

  • سیر بنفش عوارض جانبی داروهای ضدبارداری خوراکی را کاهش می‌دهد

سیر بنفش حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است که اثرات قرص‌های ضدبارداری خوراکی را تنظیم می‌کند. ترکیبات موجود در این سیر جریان خون را تنظیم و به پیشگیری از ترومبوز (تشکیل لخته‌های خونی)، واریس و احتباس آب کمک می‌کند.

  • سیر بنفش برای مقابله با سرطان‌های زنانه

مصرف منظم سیر بنفش تأثیر زیادی در پیشگیری از تکثیر سلول‌‌های سرطانی دارد. ترکیبات این سیر از تغییرات غیرعادی در سلول‌‌ها و بافت‌‌های تخمدان، سینه و رحم پیشگیری می‌کنند؛ در نتیجه با خطر بروز سرطان‌‌های زنانه مقابله می‌کنند.

  • سیر بنفش برای بهبود جای زخم بعد از عمل جراحی

اگر زایمان سزارین انجام داده‌اید و یا در رحم یا تخمدان جراحی کرده‌اید نیز به سراغ این نوع سیر بروید. به خاطر اینکه خاصیت آنتی‌باکتریایی سیر در افزایش روند بهبودی و احیای جای زخم و جراحات موثر عمل می‌کند. با این حال، برای دریافت تأثیر آن لازم است که همه روزه سیر بنفش مصرف کنید. مصرف روزانه سیر بدون ایجاد عوارض جانبی خواص فوق العاده‌ای به بدن می‌رساند. البته اگر دچار مشکلات گوارشی مانند معده درد و نفخ هستید باید در مصرف این ماده غذایی احتیاط کنید.

  • سیر بنفش یعنی سلامتی هر روزه

مصرف منظم سیر بنفش علائم واریس دوره بارداری را تسکین می‌دهد. این سیر کنترل کننده فشار خون محسوب می‌شود و شما را از دیابت بارداری در امان نگه می‌دارد. سیر بنفش به دلیل دارا بودن آلیسین برای مقابله با عفونت‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها و همچنین تنظیم کلسترول بد خون موثر است.

  • روش مصرف سیر بنفش

قبل از هر چیز باید بگوییم که سیر سفید و سیر بنفش هر دو خواص فوق العاده‌ای دارند و برای سلامتی مفید هستند. اگر در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید به سیر بنفش دسترسی ندارید حتماً از سیر سفید استفاده کنید. برتری سیر بنفش در میزان بالای آنتی‌اکسیدان‌ها، آلیسین و ترکیبات گوگردی آن است که برای سلامتی عمومی بدن و به خصوص برای مقابله با مشکلات و بیماری‌های زنان موثر است.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان مصرف کافی سیر بنفش، روزانه یک حبه است. بهتر است که سیر را صبح و به صورت ناشتا و به مدت یک ماه مصرف کنید. سپس دو ماه مصرف آن را قطع کنید و دوباره از نو شروع کنید. برای مقابله با بوی بد سیر می‌توانید کمی نعنا یا جعفری بجویید. می‌توانید کمی آب لیموترش یا یک نوشیدنی حاوی شیر نیز مصرف کنید. شیر به دلیل دارا بودن چربی‌های طبیعی به کاهش بوی بد دهان ناشی از مصرف سیر کمک می‌کند.

منبع: تبيان

کد خبر 306651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha