آلمان در شبی که ایرلند شمالی نتوانست صعودش را به یورو۲۰۱۶ قطعی کند، اسکاتلند را شکست داد تا یک گام دیگر به جام ملت‌های سال بعد در فرانسه نزدیک شود.

فوتبال

در همين شب پرتغال هم موفق شد آلباني را يك بر صفر ببرد تا به صدرنشيني‌اش در گروه مقدماتي ادامه بدهد.قهرمان جهان كه همين هفته صدرنشيني گروه D را از لهستان گرفته است، براي اينكه به دومين برد متوالي‌اش در اين هفته برسد و اسكاتلند را در بريتانيا 3 بر 2 شكست بدهد، به درخشش توماس مولر نياز داشت. مهاجم بايرن‌مونيخ 2گل اول تيمش را به ثمر رساند و در نهايت اين ايلكاي گوندوگان بود كه گل آخر بازي را در ابتداي نيمه دوم براي آلمان به ثمر رساند. مولر در پيروزي برابر لهستان هم موفق شده بود يك گل بزند. در ديگر بازي پرگل اين گروه، ‌لهستان جبل‌الطارق را 8 بر يك شكست داد تا فاصله 2 امتيازي خود را با آلمان صدرنشين حفظ كند.

در همين شب، ايرلند شمالي فرصت صعود به جام ملت‌ها را با تساوي يك - يك با مجارستان از دست داد. شاگردان مايكل اونيل با هدف صعود برابر مهمان خود به ميدان رفتند اما مجارها جشن صعود خانگي آنها را خراب كردند و در ميانه نيمه دوم به گل برتري رسيدند. ايرلند شمالي خوش‌شانس بود كه كايل لافرتي در دقيقه90 گل مساوي را زد وگرنه دومين شكست خود را در گروه F متحمل مي‌شدند.

آنها حالا از روماني يك امتياز بيشتر دارند كه در همين شب، با يونان بدون گل مساوي كرد. ايرلند شمالي در 2بازي آخر مرحله مقدماتي، با صعود تنها 2امتياز ديگر فاصله دارد. سرمربي اين تيم هم بعد از تساوي با مجارستان گفته است كه شانس‌هاي تيمش براي صعود بالاست؛ «ما در موقعيت خوبي هستيم. 2بازي ديگر داريم و فاصله مناسبي هم با تيم‌هاي بعدي داريم پس مي‌توانيم اميدوار باشيم كه نهايتا صعود كنيم.»

پرتغال در گروه I براي اينكه به صدرنشيني ادامه بدهد، در بالكان موفق شد آلباني را يك بر صفر شكست بدهد. آنها با اين برد 15امتيازي شدند و حالا با دانمارك 3امتياز فاصله دارند. البته آنها مي‌توانند اين امتياز را حتي بيشتر هم بكنند چون يك بازي كمتر از دانمارك انجام داده‌اند. دانمارك در همين شب در خانه ارمنستان به ميدان رفت و به نتيجه بهتر از مساوي بدون گل نرسيد.

کد خبر 306639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha