چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

علی شاکری : آغاز جام جهانی ۲۰۱۵ والیبال به‌رغم همه خوش‌بینی‌ها برای ایران، خوب شروع نشد و تیم ملی والیبال ایران به دور از اندازه‌های واقعی‌اش و تاکتیک سر درگم، در نخستین گام در سالن خالی از تماشاگر هاماموتسو آره نا مغلوب آرژانتین شد.

والیبال

اين بار برخلاف مسابقات قهرماني جهان در لهستان، اين خوليو ولاسكو بود كه انتقام سختي از شاگردان قبلي‌اش، به تلافي شكست سنگين پارسال گرفت!

در رويارويي رسمي پنجم 2 تيم، هر چه ايران با آن تيم پرانگيزه و پرنشاط مسابقات جهاني سال پيش لهستان فاصله داشت، آرژانتيني‌ها بر عكس بازي قبلي 2 تيم، با گذشت زمان و خو گرفتن هر چه بيشتر با تفكرات خوليوي افسانه‌اي، به‌رغم درصد خطاي بالاي سرويس، تاكتيك‌پذيرتر و كم اشتباه‌تر و پراشتهاتر نشان مي‌دادند. درحالي‌كه انتظار مي‌رفت تيم ايران پس از برتري 27بر 25در ست اول با وجود عقب‌ماندگي 21بر 15در ست‌هاي بعد، كار راحت‌تري براي شكست دادن حريف داشته باشد اما عملا كادر فني و بازيكنان ايران در مقابل حركت غافلگيرانه و شطرنجي ولاسكو در ست دوم به بعد مات و مبهوت شدند.

  • كونته برگ برنده ولاسكو

ولاسكو پس از باخت در ست اول مثل هميشه بيكار نماند و خيلي زود مشكل تيمش را به درستي در قطر پاسور تشخيص داد و با يك جابه‌جايي بموقع آرژانتين را به بازي برگرداند. هنگامي كه كريستين پوگلاجن حتي به‌رغم 2تعويضه‌ها جواب نداد، ولاسكو بدون معطلي فاكونته كونته را از پست قدرتي جانشين پوگلاجن كرد و با فراخواني زورنتا به ميدان در كنار پالاسيوس به‌عنوان بازيكن قدرتي دريافت‌كننده، تيمش را در سراشيبي پيروزي قرار داد.

با اينكه اينگونه تصور مي‌رفت آرژانتيني‌ها به‌رغم باخت ست اول در عين برتري دچار افت روحي شوند، كار برعكس شد و اين تيم ايران بود كه روي اشتباهات فردي بازي را وا داد و خيلي زود روي دفاع‌هاي عالي و از همه مهم‌تر بازي روان حريف، قافيه را باخت. در اين ميان اگرچه كواچ نيز همانند ولاسكو با تك تعويض‌ها و حتي تغييرات اساسي‌تر در اواخر بازي تلاش كرد تا شايد بتواند اوضاع را سروسامان بخشد و تا حدودي هم با ميدان دادن به صنوبر، غفور و مهدوي موفق بود و تا يك‌قدمي كسب پيروزي هم پيش رفت، اما اشتباه عجيب بازيكنان ايران روي سرويس آخر كونته باعث شد تا آرژانتين با ضربه معمولي بهترين بازيكن خود و برگ برنده ولاسكو در خان اول از مانع ايران عبور كند و فاتح جدال پنجم رسمي 2تيم شود.

  • امروز جدال با نايب قهرمان آفريقا

تيم ملي واليبال ايران امروز ساعت 10:40صبح به‌وقت تهران در دومين بازي خود به مصاف تونس مي‌رود؛ تيمي كه پس از مصر قدرت دوم واليبال قاره سياه محسوب مي‌شود. تونسي‌ها كه هم‌اكنون در آخرين رنكينگ فدراسيون جهاني جايگاه پانزدهم را در اختيار دارند از حيث حضور در رويدادهاي بزرگي چون المپيك، قهرماني جهان و جام جهاني از ما جلوترند. به‌عنوان مثال آنها 6بار تاكنون در بازي‌هاي المپيك، 8بار در مسابقات قهرماني جهان و 7بار هم در ‌جام‌جهاني حاضر بوده‌اند و 8طلا نيز از مسابقات جام ملت‌هاي آفريقا دارند. با همه اين اوصاف آنها تاكنون در تمامي ديدارهاي رسمي خود مقابل ايران هرگز رنگ برد را نديده‌اند و بعيد مي‌نمايد كه امروز هم خطري از سوي آنها متوجه واليبال ايران شود، هر چند كه به لطف دراختيار داشتن بازيكناني بلند قامت و قدرتي مي‌توانند تيم ايران را آزار دهند.

  • ولاسكو: از باخت ايران خوشحال نمي‌شوم

خوليو ولاسكو در پايان بازي خطاب به خبرنگاران حاضر در كنفرانس خبري گفت : خوشحالم كه آرژانتين برد اما از باخت ايران خوشحال نمي‌شوم. وي اظهار داشت: از بازي و پيروزي در برابر ايران رضايت دارم. برد تيمي مثل ايران كه در سطح يك جهان جاي دارد براي تيم ما جاي خوشحالي دارد. وي ادامه داد: همانطور كه در نشست خبري اول هم گفتم، ما در مسابقات جهاني به ايران باختيم. آن موقع ناراحت شدم و اين بار هم خوشحال نيستم.

  • كواچ: نتوانستيم به بازي برگرديم

اسلوبودان كواچ با قيافه‌اي غمگين در كنفرانس خبري حاضر شد و گفت: خيلي تلاش كرديم تا به بازي برگرديم، اما اين اتفاق رخ نداد. وي افزود: به تيم آرژانتين تبريك مي‌گويم. آنها بهتر از ما بازي كردند. وي ادامه داد: در ست اول سرويس‌هاي خوبي داشتيم كه نتوانستيم به زدن آنها ادامه دهيم. سعي كرديم به بازي برگرديم اما نشد.

  • كارشناس واليبال

 

کد خبر 306622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha