چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

علی شاکری: نتایج ضعیف تیم ملی والیبال در آستانه مسابقات بزرگ جام جهانی ژاپن بازتاب متفاوتی در میان اهالی والیبال داشته تا جایی که نوک پیکان تیز انتقادات پررنگ‌تر از همیشه بوده و خیلی‌ها از آن به‌عنوان «هشدار» در آستانه جام جهانی یاد کرده‌اند.

البته در اينكه تيم ملي واليبال ايران دور از انتظار و توقعات در جام واگنر ظاهر شده، شكي نيست. خصوصا باخت سنگين به ژاپن بيشتر از 2شكست ديگر مقابل لهستان قهرمان جهان و فرانسه قهرمان ليگ جهاني بر علاقه‌مندان به واليبال گران آمده و باعث واكنش‌هاي زيادي شده است. واقعيت هم همين‌گونه است، چرا كه به‌رغم بازي‌هاي نه‌چندان با كيفيت در اين جام، باختن به فرانسه و لهستان آماده حتي در شرايط ايده‌آل تيم ملي هم چندان دور از ذهن نبود و مي‌توانست با نتيجه نزديك‌تري نيز اتفاق بيفتد.

اما باخت به تيمي كوتاه‌قامت و هم‌قاره‌اي كه مدعي فاصله گرفتن با آن هستيم و حتي بعد از شكست در فينال جام ملت‌هاي اخير با تيم ملي ب مدعي شديم كه لايق بازي با تيم دوم ما نيست و با تيم سوم مقابل آنان مغلوب شديم، بس تلخ بود و به نوعي باعث جريحه‌دار شدن غرور واليبال‌دوستاني شد كه به گرفتن انتقام سخت به تلافي ناكامي ماه پيش فكر مي‌كردند. تيم ملي در تورنمنت بين‌المللي جام واگنر لهستان در حالي مقام چهارمي سال2012 را تكرار كرد كه اصلا نمي‌شود اين دو نتيجه را با يكديگر قياس كرد و به توجيه آن پرداخت. به اين دليل كه 3سال پيش تيم ملي با سرمربيگري ولاسكو و بعد از ناكامي در رسيدن به المپيك2012 لندن با شرايط روحي نه‌چندان مناسب در مسابقات انتخابي ژاپن، نه موقعيت و اعتبار امروزي‌اش را داشت و نه به‌عنوان يكي از قدرت‌هاي اصلي واليبال جهان به شمار مي‌رفت. با اين حال با وجود اعتقاد به اينكه بازي‌هاي تداركاتي براي خودشناسي بيشتر است و نبايد خيلي روي شكست‌ها در بازي‌هاي تداركاتي جدي حساب باز كرد، اما مي‌طلبد كه كادرفني با ريزبيني خاص دلايل ناكامي را با موشكافي و آناليز دقيق مورد ارزيابي قرار دهد تا در روزهاي باقيمانده تا جام جهاني تبديل به نقطه قوت كند وگرنه فرصت‌ها يكي پس از ديگري همانند مرحله نهايي ليگ جهاني2014 ايتاليا و 2015 و مسابقات قهرماني جهان 2014 لهستان از كف واليبال رو به رشد ايران مي‌پرد.

  • عذرخواهي عجيب سعيد معروف

مردم معروف را به‌عنوان كاپيتان مردمي تيم ملي مي‌شناختند و او نزد مردم محبوبيت زيادي پيدا كرد اما پس از 3شكست تيم ملي واليبال ايران در جام واگنر مصاحبه‌اي از سعيد معروف منتشر شد كه تعجب بسياري از مردم و علاقه‌مندان واليبال را به‌دنبال داشت.

به گزارش ايسنا، كاپيتان تيم ملي واليبال ايران بعد از 3باخت متوالي در جام واگنر و نمايش ضعيف تيم ملي مقابل ژاپن از مردم لهستان عذرخواهي كرد.بنا بر خبر منتشر شده در سايت رسمي فدراسيون واليبال ايران، كاپيتان تيم ملي واليبال ايران درباره عملكرد ايران در اين رقابت‌ها گفت: عملكرد كلي ما در اين بازي‌ها خيلي بد بود و بايد از مردم لهستان عذرخواهي كنيم كه نتوانستيم بازي خوبي را به نمايش بگذاريم و لذت بازي خوب را از آنان گرفتيم. حال اين پرسش مطرح است كه چرا معروف به‌جاي مردم ايران از مردم لهستان عذرخواهي كرده است؛ مردمي كه هر بار به استقبال او و ساير بازيكنان تيم ملي در فرودگاه مي‌روند و ساعت‌ها زير آفتاب پشت سالن تمرين مي‌نشينند و در نهايت ساعت‌ها قبل از بازي‌هاي خانگي براي تشويق تيم ملي به سالن مي‌روند. آنها از كاپيتان تيم ملي خود انتظار ديگري دارند.

کد خبر 305107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha