آخرین تمرین تیم ملی والیبال ایران برای حضور در جام واگنر لهستان در حالی برگزار شد که تیم ملی باید در میانه شهریور‌ماه در مسابقات جام جهانی و کسب سهمیه المپیک شرکت کند.

سعید معروف


سعيد معروف، كاپيتان تيم ملي واليبال ايران در اين مورد مي‌گويد: نخستين تورنمنتي كه پيش رو داريم، جام جهاني است كه شهريور‌ماه در ژاپن برگزار مي‌شود. هدف ما در جام جهاني، صعود به المپيك نيست؛ هدف اصلي ما براي گرفتن سهميه المپيك، مسابقاتي است كه ارديبهشت‌ماه سال آينده برگزار مي‌شود. اگر بتوانيم در جام جهاني سهميه المپيك بگيريم كه شاهكار كرده‌ايم اما مقصد اصلي ما ارديبهشت سال 95است.معروف ادامه داد: در جام جهاني هر تيم 11بازي در عرض 15روز بايد انجام دهد كه يكي از سخت‌ترين تورنمنت‌هاي واليبال جهان است. شرايط بدني در جام جهاني، خيلي مهم‌تر از شرايط فني است. من فكر مي‌كنم بعد از بازي‌هاي تداركاتي، شرايط خوبي پيدا خواهيم كرد و اميدوارم با دست پر از جام جهاني برگرديم.

سعيد معروف در مورد وضعيت اردوي اخير تيم ملي گفت: ما بعد از ليگ جهاني 20روز استراحت كرديم و در هيچ تورنمنتي هم حضور نداشتيم به همين‌خاطر از نظر بدني شرايط بهتري داريم. در حال حاضر در شرايط ايده‌آل نيستيم ولي با توجه به زمان 15روزه‌اي كه تا شروع جام جهاني داريم به وضعيت مطلوب مي‌رسيم.كاپيتان تيم ملي واليبال در مورد بازي‌هاي دوستانه جام واگنر در لهستان گفت: ديدارهاي تداركاتي كه نتيجه آن مهم باشد در سطح جهان بسيار كم است و تورنمنت واگنر، جزو مسابقات دوستانه‌اي است كه نتيجه در آن اهميت دارد. درست است كه هدف اول ما شناخت نقاط ضعف و قوت خودمان است اما نتيجه مسابقات هم براي ما مهم است. تيم‌هاي قدرتمندي در لهستان حضور دارند و بازي‌هاي ما از سخت به آسان است. بنابراين مي‌توانيم تركيب‌هاي مختلف را امتحان كنيم. فكر مي‌كنم اين 5بازي تداركاتي پيش از جام جهاني، بهترين بازي‌هاي تداركاتي چند سال اخير واليبال ايران باشد.بازيكن فصل گذشته تيم زنيت‌كازان در مورد انگيزه بازيكنان براي صعود به المپيك گفت: هدف همه عوامل فدراسيون و تيم ملي در حال حاضر رسيدن به المپيك است اما به‌نظر من ما از مسابقات ارديبهشت‌ماه سال آينده مي‌توانيم سهميه المپيك بگيريم.

در مسابقات زير گروه المپيك ما شانس 90درصدي براي گرفتن سهميه را داريم. معروف تصريح كرد: ما در بازي‌هاي تداركاتي پيش رو با تيم‌هايي مثل لهستان كه قهرمان شده و فرانسه كه به تازگي قهرمان ليگ جهاني شده بازي داريم. فرصت بازي با چنين تيم‌هايي و همچنين روسيه هميشه در دسترس ما نيست. نياز است كه قبل از جام جهاني با اين تيم‌ها بازي كنيم و به‌نظر من خستگي اين بازي‌ها و اين مسافرت ارزش بار فني آن را دارد. ما 20روز هم پيش از اين استراحت كرديم، بنابراين فشاري به ما وارد نمي‌شود.

کد خبر 304386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha