دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام ارشد نفتی روسیه پیش‌بینی کرد، اوپک نمی‌تواند در برابر کاهش قیمت نفت به طور نامحدود مقاومت کند و ممکن است ظرف ماه‌های آینده ناچار به رها کردن سیاست حفظ سهم بازار شود.

ارکادی دورکوویچ

به گزارش ایرنا، ارکادی دورکوویچ معاون نخست وزیر روسیه به تلگراف گفت: تولیدکنندگان اوپک از کمانه کردن تاثیر تلاش های خود برای بیرون کردن رقبا رنج می‌برند.

وی افزود: من فکر نمی‌کنم که آنها واقعا بخواهند در بلندمدت با نفت ارزان زندگی کنند. بنابه پاره‌ای از دلایل، احتمال دارد که آنها ناچار شوند سیاست خود را تغییر دهند. آنها می‌توانند چند ماه تا چند سال دوام بیاورند.

عربستان سعودی در نوامبر (آبان) سال گذشته تصمیم گرفت با وجود مازاد یک تا دو میلیون بشکه‌ای نفت در بازارها، تولید نفت خود را افزایش دهد تا مانع افزایش تولید نفت شیل آمریکا و پروژه‌های پرهزینه منطقه قطب شمال شود.

ریاض اما مشخص کرده که تولید نفت خود را تنها در صورتی کاهش خواهد داد که تولیدکنندگان غیر اوپک نیز تولید خود را کاهش دهند. منظور وی بیشتر روسیه، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی در جهان است.

دورکوویچ رئیس بخش استراتژی اقتصادی و انرژی روسیه، افزود: کشورش به منظور اتخاذ تصميم عاقلانه‌تر با اوپک گفت‌و‌گو کرده است. اما وی در مورد اینکه آیا کرملین برای رهایی از این بن بست با عربستان سعودی به توافق رسیده است، چیزی نگفت.
وی ادامه داد: رایزنی‌های ما مستقیما نمی‌گویند که آیا شاهد اقدامات هماهنگ در این زمینه خواهیم بود یانه. ممکن است جواب این سوال بله باشد و شاید هم به احتمال زیاد خیر. ما برای هم علامت می‌فرستیم.

کد خبر 306412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha