سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر اجرایی شرکت بزرگ نفتی روسنفت روسیه اعلام کرد این کشور درخواست عضویت در اوپک را رد کرده است.

Opek

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، ایگور سچین، مدیر شرکت روسنفت روسیه، طی سخنانی اعلام کرد روسیه دیگر تمایلی به عضویت در سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، ندارد.

بنا به گفته این مقام روسیه، اوپک دیگر نقش خود را به عنوان یک عامل اثرگذار بر بازار نفت را از دست داده است و نفعی در پیوستن به این سازمان ندارد.

سچین تأکید کرد بر خلاف بسیاری از اعضای اوپک، صنعت نفت روسیه وابستگی های دولتی کمتری دارد و به دلیل مختصات جغرافیایی و آب و هوایی این کشور نمی تواند تولید نفت خود را به سرعت تغییر دهد.

رئیس روسنفت اعلام کرد دولت روسیه با توجه به تفاوت‌ها در تولید، حقوق و شرایط این کشور تنها عضویت به عنوان ناظر اوپک را می‌پذیرد و نمی‌تواند به عنوان یک عضو رسمی به این سازمان بپیوندد.

به گفته این مقام نفتی روس، در شرایط کنونی خود اعضای اوپک نیز 1.5 تا 2.5 میلیون بشکه در روز بیش از سقف تعیین شده خود، 30 میلیون بشکه روزانه، نفت تولید می‌کنند که در صورتی که این مازاد تولید حذف شود بازار نفت تعادل خود را باز خواهد یافت و و این امر شرایط قیمتی نفت در بازار جهانی را بهبود خواهد بخشید.

سچین درباره شرایط پیش روی بازار نفت با بازگشت ایران نیز اعلام کرد نگرانی‌ها در این‌باره مورد اغراق قرار گرفته اند چرا که این کشور برای افزایش چشم گیر تولید نفت خود نیازمند صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

کد خبر 306503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha