چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلاتس براساس مطالعات این پایگاه خبری اعلام کرد: اوپک با تولید روزانه ۳۱.۲ میلیون بشکه نفت در ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا هشت مهر)، ۶۰ هزار بشکه در روز کمتر از ماه اوت (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) نفت تولید کرد.

Oil

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری یادشده که به طور تخصصی اخبار بازارهای انرژی و فلزات را تهیه و منتشر می‌کند، کاهش تولید اوپک در ماه گذشته به دلیل کاهش تولید عربستان است.

عربستان تنها کشور عضو اوپک است که تولیدش در سپتامبر کاهش پیدا کرده است. در مقابل، اعضای دیگر شامل کشورهای آنگولا، ایران، لیبی، نیجریه و امارات متحده عربی تولید خود را افزایش داده‌اند و در مجموع 80 هزار بشکه در روز بیش از ماه اوت نفت تولید کرده‌اند.

تولید عربستان از 10.4 میلیون بشکه در روز در ماه اوت به 10.26 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر رسیده است. با این حال تحلیلگران پلاتس معتقدند، کاهش تولید ماه گذشته این کشور به دلیل شرایط بازار بوده و بیانگر این نیست که تولید نفت عربستان سعودی روند نزولی به خود گرفته و سیاست این کشور تغییر کرده است.

تولید ماهانه نفت عربستان سعودی از ماه مارس (اسفند) تاکنون از 10 میلیون بشکه در روز بیشتر بوده است. این کشور به اوپک اعلام کرده که تولید نفتش در ماه ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر) به رکورد 10.56 میلیون بشکه در روز رسیده است.

کد خبر 310407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha