همشهری آنلاین: تارنمای بلژیکی«ست سور ست» اعلام کرد هیات پارلمانی ایرانی متشکل از پنج نماینده مجلس شورای اسلامی در چارچوب اتحادیه بین المجالس از ۶ تا ۹ اکتبر (۱۴ تا ۱۷ مهر) به بلژیک سفر خواهد کرد.

به گزارش ايرنا به نقل از تارنمای فرانسوی زبان ست سور ست (7sur7) بلژیک، سناتور 'پل وان دِن دریسش' (Pol Van Den Driessche) رئیس گروه بلژیکی اتحادیه بین المجالس، خبر داد این دیدار در پی تماس‌های مکرر با سفارت ایران برنامه ریزی شده است.

گروه پارلمانی بلژیک و 'درک وان دِر مالن' (Dirk Van der Maelen) از اعضای پارلمانی که ریاست گروه دوستی ایران- بلژیک را برعهده دارد، با اشاره به مدت زمان طولانی که هیات ایرانی سفری رسمی به کشورشان نداشته عنوان کردند طی 10 سال گذشته تماس های پراکنده با سیاستمداران ایرانی تنها در زمان سفر آنها به پارلمان اروپا محقق شده است.

مالن همچنین ابراز امیدواری کرد در این سفر دو طرف ایرانی و بلژیکی در مورد توافق هسته‌ای که میان ایران و قدرت های گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه حاصل شد، تبادل نظر کنند.

در گزارش این رسانه بلژیکی با اشاره به موضوعات این سفر رسمی شامل حقوق بشر و همکاری‌های اقتصادی، آمده است،مالن همچنین تمایل دارد اطلاعات بیشتری را در مورد نقشی که ایران می تواند در مبارزه با گروه تروریستی داعش و توافق دیپلماتیک آتش بس احتمالی در سوریه ایفا کند، به دست آورد.

بر پایه این گزارش، هیئت پارلمانی ایرانی در این سفر با مقامات فدرال و محلی دیدار خواهد کرد و نشست‌های اقتصادی و سیاسی در بروکسل، والونی و فلاندر برگزار خواهد شد.

کد خبر 306388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha