مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین مردی که توانسته روی ماه قدم بردارد، اکنون درحال برنامه‌ریزی روی نقشه‌ای بزرگ برای تبدیل کردن مریخ به مستعمره انسان‌ها تا ۲۵ سال آینده است.

مریخ

براساس گزارش ساينس الرت، باز آلدرين با راه‌اندازي يك موسسه فضايي جديد و با همكاري موسسه تكنولوژي فلوريدا قصد دارد تا سال 2040 راهكاري براي قابل سكونت كردن سياره مريخ بيابد.

اگرچه آلدرين مي‌گويد برنامه‌اش قابل تغيير است اما در تلاش است تا سال 2040 بشر را در مريخ سكونت دهد، البته ترجيح آلدرين سال 2039 است كه با هفتادمين سالگرد سفر وي به ماه همزمان خواهد‌بود.

درحال حاضر ناسا در تلاش است تا سال 2030 خود را به مريخ برساند و آلدرين اميدوار است ناسا بتواند از برخي از نظريات وي در اين راستا استفاده كند. وي كه 85 سال سن دارد سال‌ها است كه روياي مريخ را در سر پرورانده‌است، وي كتابي با عنوان مريخ منتشر ساخته، چندين اختراع را در ارتباط با اكتشافات فضايي به نام خود ثبت كرده و طرح ساخت فضاپيماي سيكلر مريخي آلدرين را در سال 1985 با توانايي بردن و بازگرداندن انسان به مريخ را ارائه كرده‌است.

ايده ساخت فضاپيماي سيكلر از آن زمان تاكنون تغييرات زيادي يافته،‌ اما آلدرين مي‌گويد هنوز درحال تفكر درباره چگونگي بازديد از سياره مريخ است. با اين‌همه آلدرين هرگز به سفر بازگشت از مريخ فكر نمي‌كند،‌ دست‌كم در ابتداي كار قرار نيست كسي از مريخ به زمين بازگردد و حتي قرار نيست كسي از ابتدا در مريخ سكونت داشته‌باشد، بلكه هدف اوليه اقامت روي قمرهاي فوبوس و ديموس مريخ است تا سنگ‌بناهاي اقامت انسان در مريخ به اين شكل تثبيت شوند.

شركت‌هاي بخش خصوصي و دولتي به سختي در تلاشند تا انسان را به مريخ رسانده و شرايط زندگي او را در اين سياره فراهم كنند، اما براي رسيدن به اين هدف هنوز راه طولاني در پيش است تا چنين سفري به پروژه‌اي عملي و ايمن تبديل شود و زماني كه فناوري‌هاي مورد نياز در دسترس قرار گيرند،‌ باز آلدرين مي‌خواهد در اين سفر پرماجرا نقشي كليدي به عهده داشته‌باشد.

کد خبر 306271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha