همشهری آنلاین: مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور اعلام کرد: هوای تهران بسیار ناسالم، مشهد سالم و کلان شهرهای کرج، اصفهان و اهواز در شرایط ناسالم قرار دارد.

گرد و غبار

به گزارش ایرنا از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده، وضعیت تحلیل گرد و غبار از ساعت هشت صبح نهم تا هشت صبح دهم شهریورماه به این شرح است:

در 24 ساعت گذشته در مناطق غرب، شمال غرب و مرکزی کشور پوشش های ابر به صورت پراکنده مشاهده شد.
در حدود ساعت 12 ظهر روز گذشته دو توده گرد و غباری کوچک در شمال غربی مرز عراق با سوریه تشکیل شد که به تدریج به هم پیوسته، بزرگتر شده و با غلظت بالایی به سمت جنوب شرقی عراق گسترده شد. این توده حدود ساعت 3 بامداد امروز با همان غلظت و اندازه بزرگ از مرز استان های ایلام و کرمانشاه وارد ایران شد.

در ساعت 8 صبح امروز توده بزرگ و غلیظی از گرد و غبار که به سمت داخل کشور در حال نفوذ است در محدوده استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان مشاهده شد.

مجید آزادی مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو گفت: سرعت کنونی باد در تهران 3 متر بر ثانیه (11 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 16 درصد است.
وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران نیمه ابری با بیشینه دمای 34 و کمینه دمای 24 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.

کد خبر 305801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha