همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور از مردم خواست به منظور پیشگیری از اثرات مضر پدیده گرد وخاک در دامنه‌های جنوبی البرز بویژه استان‌های تهران و البرز، از ترددهای غیرضروری در فضای باز در این مناطق خودداری کنند.

گرد و غبار

به گزارش ايرنا، سازمان هواشناسی کشور در این اطلاعیه که در قالب اخطاریه شماره 26 منتشر شده ، پیش‌بینی کرده است توفان تندری، رگبار موقتی باران و وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطقی از شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز به وقوع بپیوندد.

بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از بارش باران در سواحل دریای خزر آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، مه آلودگی و کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی در روز سه‌شنبه (10 شهريور) در شمال استان زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز و تهران، شمال سمنان و به تدریج خراسان شمالی خواهد بود.

همچنین چهارشنبه (فردا) این وضعیت را در استان‌های گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهیم داشت و بررسی داده‌ها و تصاویر دریافتی ازماهواره‌های هواشناسی بیانگر نفوذ توده گرد وخاک به غرب و برخی مناطق جنوب غرب کشور است که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان خواهد شد، ضمن آنکه این سامانه روز چهارشنبه درسواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه‌های شرقی البرز، شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور فعال بوده و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

روز پنجشنبه هفته جاری شاهد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب کرمان خواهیم بود و داده‌ها و تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی بیانگر نفوذ توده گرد و خاک به غرب و برخی مناطق جنوب غرب کشور است که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا دراین مناطق خواهد شد.

طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد و در برخی مناطق گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت اواخر وقت روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در منطقه زابل، با توفان گرد و خاک همراه خواهد شد و امروز در استان‌های سمنان، اصفهان، قم، قزوین، مرکزی، البرز و تهران وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که امروز در نیمه شمالی بویژه سواحل دریای خزر و روز چهارشنبه در شمال شرق کشور دمای هوا کاهش می‌یابد و دریای خزر و روز چهارشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواجی خواهند بود.

 

کد خبر 305760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha