مهدی ربوشه : موضوع اختلاف میان قطبی و استیلی در حالی از نگاه رسانه‌های مختلف طی یک هفته اخیر نشانه‌های آشکاری پیدا کرده که گویا مسئولان این باشگاه همچنان در راستای جلوگیری از روبه‌رو شدن سرمربی پرسپولیس با رسانه‌ها تدابیر خاصی را در نظر گرفته‌اند.

در همین حال کمک ‌مربی این تیم بر مواضع قبلی خود پافشاری می‌کند و می‌گوید: «اگر تا پایان فصل هم حاشیه ساختن برای پرسپولیس را در دستور کارهای‌شان قرار دهند، به جایی نمی‌رسند.»

حمید استیلی که از هفته نخست با حاشیه اختلاف درون کادرفنی روبه‌رو بوده، روز گذشته ضمن انجام مصاحبه‌ای کوتاه با همشهری تأکید کرد: «بگذارید خیال همه را راحت کنم. اگر اختلاف یا مشکلی با قطبی داشتم از همان هفته اول آشکار می‌شد و دیگر نیازی به مدارا نبود.»

در همین حال بازخوانی اتفاقات یک سال گذشته پرسپولیس، چیز دیگری را نشان می‌دهد. آنجا که دستیار دنیزلی پس از گذشت 10 هفته ترجیح داد باب اعتراض آشکار را علیه سرمربی سابق سرخ‌ها بگشاید. چه این موضوع تضمین خوبی برای اظهارات اخیر حمید استیلی به حساب نمی‌آید. - - -

ساها؛ قربانی اختلافات

 مدیربرنامه ساها معتقد است که این بازیکن قربانی اختلاف قطبی و استیلی شده است.ماجرای جذب این مدافع اهل چک در حالی پرده از این اختلاف برمی‌دارد که هنوز چرایی تماس نگرفتن مسئولان باشگاه با روبرت ساها تا آخرین روزهای فصل نقل و انتقالات معلوم نشده است.

 این بازیکن که سال گذشته یکی از بهترین‌های پرسپولیس به حساب می‌آمد، تا آخرین روزهای فصل نقل و انتقالات با هیچ پیامی از سوی مسئولان پرسپولیس روبه‌رو نشد. در همین فاصله زمانی اما تصمیم گرفت در تمرینات یکی از تیم‌های دسته دومی اتریش شرکت کند. شایعه تست دادن ساها خیلی زود رأی مثبت حمید استیلی را در جهت جذب فوری این مدافع باعث شد.

 اما اختلاف آنجایی شکل جدی‌تری به خود گرفت که قطبی با وجود اصرارهای مکرر دستیار خود به جذب ساها تمایل چندانی برای تحقق این انتقال نداشت: این مدافع به درد من نمی‌خورد.

پرونده این موضوع اما خیلی زود بسته شد. وقتی سرمربی پرسپولیس برای جذب ساها چنین شرطی گذاشت: «او باید چند جلسه در تمرینات تیم شرکت کند تا کارش را ببینم.»

شرط قطبی اما با پاسخ فوری مدافعی روبه‌رو شد که در زمان آری‌هان، به پرسپولیس پیوست. ساها در مصاحبه‌ای تأکید کرد: هرگز تست نمی‌دهم. این اگرچه پایان ماجرا بود اما گفته می‌شود در این بین شرط و شروط قطبی چندان به مذاق استیلی خوش نیامده است.

هرچند استیلی در مصاحبه با همشهری این اختلاف را حتی موضوعی خنده‌دار قلمداد می‌کند و می‌گوید: «اکثر بازیکنان را من جذب کردم. حالا چه اشکالی دارد که این چند جای خالی را نیز خود قطبی پر کند. به هر حال او سرمربی پرسپولیس است و ما تابع تصمیمات وی هستیم.» - - -

عکس : مجتبی جانبخش

تعطیلی 3 روزه تمرینات پرسپولیس

 عده‌ای اما اصلی‌ترین فاز اختلاف میان قطبی و استیلی را همین مسأله می‌دانند. پس از بازی با ابومسلم این افشین قطبی بود که در تصمیمی غیرمنتظره برای اولین بار قصد داشت موضوع اختیارات تام خود در خصوص مسائل فنی مربوط به تیم را علنی کند.

 این تصمیم در کنار میل او برای به چالش کشیدن نقش حمید استیلی باعث شد تنها چند ساعت پس از رسیدن به پیروزی مقابل ابومسلم، قطبی خطاب به استیلی بگوید: تا 3 روز تمرینات تیم تعطیل است.

 استیلی اما درصدد مخالفت با این تصمیم برآمده بود. او با بیان این مطلب که اگر در دبی کار دارید طی مدت غیبت 3 روزه‌تان، خودم پرسپولیس را تمرین می‌دهم، سعی کرده بود قطبی را از موضع تازه خود عقب ‌نشینی دهد، اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

گویا قطبی به اندازه 72 ساعت هم نمی‌توانست خود را به موضوع وسیع‌تر شدن دامنه اختیارات دستیارش متقاعد کند. درست به همین دلیل بود که تصمیم گرفت این بار با ادبیات جدی‌تری استیلی را مورد خطاب قرار دهد:تمرینات تیم تا 3 روز دیگر تعطیل خواهد بود. - - -

هیچ مشکلی وجود ندارد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز بحث اختلاف میان اعضای کادرفنی پرسپولیس را کاملاً منتفی می‌داند و می‌گوید: استیلی و قطبی بعد از به ثمر رسیدن هر گل، یکدیگر را در آغوش می‌گیرند. با این حال واقعاً نمی‌دانم چرا بعضی‌ها میان این دو نفر به دنبال ذره‌ای اختلاف می‌گردند تا پرسپولیس را به حاشیه بکشند.

وی که با این عبارات قصد دارد نگاه‌های رسانه‌‌ای را معنادار قلمداد کند، در ادامه تأکید می‌کند: این حرف‌ها و حاشیه‌ها به ما کمک می‌کند که هشیارتر باشیم. از طرفی فکر می‌کنم عده‌ای چشم دیدن موفقیت‌های پرسپولیس را ندارند و به هر دلیل سعی می‌کنند از طریق به حاشیه کشیدن استیلی و قطبی، به تیم ما آسیب برسانند.

او با اشاره به این جمله حمید استیلی که «افشین قطبی، سرمربی پرسپولیس است و اختیارات تام دارد» سعی می‌کند فضای به وجود آمده در رسانه‌های مختلف را تا حدود زیادی تلطیف کند.

در همین حال اما موضوع دور نگاه داشتن افشین قطبی از انجام مصاحبه با خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مختلف همچنان به علامت سئوال بزرگی تبدیل شده که در توجیه آن گویا مسئولان باشگاه پرسپولیس، ذکر همین یک جمله را کافی می‌دانند؛ می‌خواهیم تیم ما وارد حاشیه نشود.

کد خبر 30555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز