جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

در فاصله یک‌ماه تا آخرین مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی اسکار، ۱۰ کشور نمایندگان خود را برای حضور در هشتاد و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار مشخص کرده‌اند و تا رسیدن به رکورد ۸۳فیلم سال گذشته، راهی دراز در پیش است.

سینما خارجی

به گزارش همشهري، تمام كشورهاي غيرانگليسي‌زبان دنيا مي‌توانند بخت خود را براي بردن يك جايزه اسكار بيازمايند و تا اول اكتبر (پنجشنبه 9مهر) فرصت دارند يك فيلم واجد شرايط به آكادمي هنرها و علوم سينمايي آمريكا معرفي كنند. پس از آن 9نامزد وارد فهرست اوليه نامزدها خواهند شد و نامزدهاي نهايي اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان همراه با نامزدهاي ديگر رشته‌ها 14ژانويه 2016معرفي مي‌شوند.

تا امروز كشورهاي بوسني و هرز‌گوين، چين، كرواسي، آلمان، گواتمالا، مجارستان، قزاقستان، لوكزامبورگ، سوئيس و روماني وارد رقابت كسب اسكار شده‌اند و مهم‌ترين فيلم اين فهرست را مي‌توان «پسر شائول» لازلو نمس از مجارستان دانست كه در جشنواره كن امسال با كسب جايزه بزرگ درخشيد. از آنجا كه موضوع فيلم درباره كوره‌هاي آدم‌سوزي جنگ جهاني دوم است، پسر شائول بختي بسيار بلند براي حضور در فهرست نهايي نامزدهاي اسكار 2016دارد.

آلمان هم در يكي‌دو روز اخير درام جاسوسي «هزارتوي دروغ‌ها» ساخته جوليو ريچارلي را به آكادمي اسكار معرفي كرد. نخستين تجربه كارگرداني بازيگر آلماني سال گذشته در جشنواره تورنتو به نمايش درآمد و از ميان 8فيلم براي رفتن به اسكار برگزيده شد. چين با «توتم گرگ» ژان-ژاك آنو فيلمساز شهير فرانسوي در اين بخش رقابت مي‌كند؛ فيلمي كه توليد آن 7سال طول كشيده و يك سال هم صرف تربيت 2گرگ شده است.

«زندگي روزانه ما» اينس تانوويچ و «به بلنداي خورشيد» داليبور ماتنيچ به‌ترتيب نمايندگان بوسني و كرواسي در اسكار هشتاد و هشتم هستند و گواتمالا هم براي نخستين ‌بار با «آتشفشان ايكسكانول» به كارگرداني هايرو بوستامانته وارد رقابت اسكار شده است. ايرمك تورسونف با ششمين فيلم بلند خود «بيگانه» به نمايندگي از قزاقستان به اسكار 2016مي‌رود و مستند عرب‌زبان و 163دقيقه‌اي «اوديسه عراقي» به كارگرداني سمير هم نماينده سوئيس خواهد بود.

2كشور اروپايي لوكزامبورگ و روماني هم به‌ترتيب با «كودك تنها» به كارگرداني دوناتو روتانو و درام تاريخي و سياه و سفيد «آفرين!» رادو ژوده پا به رقابت كسب جايزه از اسكار هشتاد و هشتم مي‌گذارند. سال گذشته «ايدا» به كارگرداني پاول پاوليكوفسكي از لهستان جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را به‌دست آورد.

کد خبر 305284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha