مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۳۰ طرح ریلی در حوزه های فنی، زیر بنایی و مسافری در نقاط مختلف کشور، روز پنج شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در اراک به طور ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل بازسازی و بهسازی خطوط ریلی، راه اندازی سامانه کنترل اتوماتیک قطار (ATC)، برقراری پوشش رادیویی داخل و خارج راه آهن، علامت گذاری در ایستگاه ها، حفاری، کابل کشی و مفصل بندی کابل فیبر نوری، بهسازی و نوسازی ایستگاه ها، ساخت ساختمان های اداری و بهره برداری از آشیانه جرثقیل هستند.

همچنین 12 طرح راه آهن اراک نیز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت با حضور عباس آخوندي وزیر راه و شهرسازی، استاندار مرکزی و چند تن از مقامات کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل بهسازی خطوط ایستگاه سمنگان به طول هشت هزار متر مربع، ساخت چهار زیرگذر، تهیه و نصب 11برج روشنایی ماهواره ای در ایستگاه های نورآباد و سواریان، بازسازی ایستگاه نورآباد و ملک و نوسازی سکوی مسافر ایستگاه سمیه است.

زیرگذرهای بهره برداری شده در کیلومتر 272 بلاک نانگرد- مشک آباد، کیلومتر 298 بلاک ملک آباد- مشک آباد، کیلومتر 288 بلاک ملک آباد- مشک آباد و کیلومتر 291 بلاک ملک آباد- مشک آباد است.

به منظور بهره برداری از طرح بازسازی خطوط ایستگاه سمنگان 41 میلیارد و 700 میلیون ریال، برای بازسازی ایستگاه های قطار هفت هزار و 594 میلیون ریال و به منظور بهره برداری از چهار زیرگذر محدوده راه آهن اراک نیز پنج هزار و 175 میلیون ریال هزینه شده است.

با بهره برداری از این طرح‌ها سرعت حمل بار و مسافر افزایش می‌یابد و سرعت زمان سفر نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

سهولت در اجرای مانور قطارها و کاهش بار مالی نگهداری ناوگان ریلی از دیگر مزایای بهره برداری از این طرح هاست.

حوزه راه آهن اراک خطوط ریلی به طول 426 کیلومتر در استان های قم، مرکزی و لرستان را دربرمی گیرد و 20 ایستگاه را زیر پوشش دارد.

کد خبر 305234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha