هفته آخر مرداد شهروندان تهرانی که با هدف خرید کالاهای پرمصرف خوراکی به بازار رفته بودند، متوجه شدند که تخم‌مرغ، حبوبات، گوشت قرمز، مرغ و قندوشکر گران‌تر شده و تنها قیمت برخی میوه‌های تازه کم شده بود.

اين را گزارشگران بانك مركزي از سطح شهر تهران گزارش مي‌دهند و مي‌گويند: در يك هفته‌ مانده به آخر مردادماه قيمت 5گروه خوراكي شامل لبنيات پرمصرف، برنج، سبزي‌هاي تازه، چاي و روغن نباتي نه گران شده و نه ارزان.

بانك مركزي اعلام كرده كه هر شانه تخم‌مرغ 3.7درصد در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن گران شده به‌نحوي كه هر شانه تخم‌مرغ بين 74 تا 95هزار ريال فروخته شده و گوشت مرغ هم 3درصد رشد قيمت را تجربه كرده است. البته ميانگين رشد قيمت حبوبات و گوشت قرمز و قندوشكر به يك درصد هم نرسيده است.

به‌گزارش همشهري، اين امكان وجود دارد كه قيمت برخي ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه گران و برخي ديگر ارزان شده باشد، اما ميانگين قيمت رو به كاهش بوده است به‌نحوي كه در ميوه‌فروشي‌هاي سطح شهر سيب گلاب، گلابي، هلو و انگور ارزان شده و بقيه ميوه‌ها گران‌تر فروخته شده است.

گزارشگران بانك مركزي گزارش داده‌اند كه در هفته آخر مرداد امسال به نسبت هفته آخر مرداد پارسال تنها تخم‌مرغ ارزان‌تر شده و هر شانه تخم‌مرغي كه شهروندان تهراني در هفته گذشته خريده‌اند، 5.7درصد ارزان‌تر از هفته آخر مرداد پارسال بوده است. اما در اين مدت ميانگين قيمت لبنيات پرمصرف 5.3درصد، برنج 9.1درصد، حبوب 22.6درصد، ميوه‌هاي تازه 5.9درصد، سبزي‌هاي تازه 9.9درصد، گوشت قرمز 7.3درصد، گوشت مرغ 1.1درصد، قندوشكر 5.2درصد، چاي 3.6درصد و روغن نباتي 0.8درصد گران‌تر شده است.

کد خبر 305194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha