مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

عباس ثابتی راد: دومین نمایشگاه نوشت افزار، محصولات فرهنگی و پوشاک با عنوان «باز باران» از پنجشنبه، پنجم شهریور به‌مدت ۱۰روز در ۳نقطه از تهران شامل برج میلاد، بوستان ولایت و میدان امام حسین آغاز به‌کار می‌کند. این درحالی است که مراسم افتتاحیه این نمایشگاه عصر امروز با حضور شهردار تهران در برج میلاد برگزار می‌شود.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اعلام اينكه اين نمايشگاه با هدف توسعه و ترويج فرهنگ استفاده از محصولات فرهنگي، نوشت‌افزار و پوشاك منطبق با الگوهاي فرهنگ ايراني ـ اسلامي برگزار مي‌شود، گفت: براساس فرمايشات مقام معظم رهبري، مبني بر توجه به اقتصاد مقاومتي و تكيه بر توان اقتصاد داخلي از يك سو و توسعه و ترويج فرهنگ استفاده از محصولات فرهنگي منطبق با فرهنگ اسلامي از مهم‌ترين اهداف برگزاري دومين نمايشگاه باز باران است.

مجتبي عبداللهي با اشاره به اينكه استقبال از نخستين نمايشگاه بازباران در سال گذشته بسيار خوب بود، افزود: انتظار بر اين است كه با هماهنگ‌تر شدن برنامه‌ها و تمركز در برپايي نمايشگاه، شاهد استقبال خوبي باشيم. بنابراين درصورت داشتن اقلام عرضه شده، امكان تمديد نمايشگاه خواهد بود.

به گفته وي دومين نمايشگاه باز باران علاوه بر برج ميلاد، ميدان امام حسين و بوستان ولايت، همزمان در 12فروشگاه شهروند برگزار مي‌شود و تمامي اجناس با داشتن 20تا 40درصد تخفيف عرضه خواهند شد. فروشگاه‌هاي بيهقي، بوستان، ايران زمين، شهرري، حكيميه، بهرود، المپيك، بهاران، لويزان، خاني‌آباد، آل احمد و آزادگان به عرضه محصولات بازباران مي‌پردازند. فضايي بالغ بر 860مترمربع در مجموعه فروشگاه‌هاي شهروند به‌منظور عرضه نوشت‌افزارها، محصولات فرهنگي و پوشاك اختصاص يافته است. عبداللهي با اعلام اينكه در اين نمايشگاه بيش از 5هزار قلم كالا با كيفيت مناسب و خوب عرضه خواهد شد، گفت: به‌منظور استفاده همه اقشار جامعه از اين نمايشگاه، هزاران قطعه بن نيز به‌منظور استفاده خانواده‌هاي محروم درنظر گرفته شده است كه در حال حاضر اين بن‌ها توزيع شده‌اند تا همه افراد جامعه بتوانند از كالاهاي ايراني با كيفيت مناسب و با نمادهاي فرهنگ اسلامي و ايراني بهره‌مند شوند.

  • برپايي نمايشگاه در 3نقطه شهر

دومين نمايشگاه باز باران با نخستين دوره‌اش كه در سال گذشته برگزار شد، تفاوت‌هاي ديگري هم دارد. سال گذشته نمايشگاه باز باران در 10نقطه شهر برگزار شد كه غيراز 2نقطه آن (برج ميلاد و بوستان گفتگو) مابقي مكان‌ها شرايط خوبي را به لحاظ امكانات رفاهي نداشتند و صرفا به‌صورت سازه و چادر و با مساحت‌هاي بسيار پايين برپا شده بودند. اما در سال‌جاري اين نمايشگاه در 3نقطه شهر برگزار مي‌شود و امكانات مورد نياز براي خدمات رساني به شهروندان در دسترس خواهد بود. مجتبي عبداللهي درخصوص جانمايي پاركينگ و استقرار ون براي تسهيل در رفت‌وآمد شهروندان افزود: تدابير لازم براي جانمايي و اختصاص پاركينگ‌ها، اتوبوس و ون براي تسهيل در تردد شهروندان فراهم شده است ضمن اينكه پاركينگ به ميزان كافي در برج ميلاد و بوستان ولايت درنظر گرفته شده است. همچنين براي ميدان امام حسين 2پاركينگ در 2قسمت خيابان دماوند در مناطق7و 13به‌منظور رفاه حال شهروندان تأمين شده است تا مردم بعد از ورود به پاركينگ با ون‌هايي كه از قبل مستقر شده به محل نمايشگاه انتقال يابند.

عبداللهي حمايت از توليدكنندگان ايراني نوشت افزار و ملزومات مدارس را از ديگر موضوعات مدنظر اين نمايشگاه دانست و عنوان كرد: نهادينه كردن يك حركت بزرگ فرهنگي- اقتصادي در كشور به‌گونه‌اي رقم خواهد خورد كه در بسياري از استان‌ها و شهرهاي بزرگ قابليت اجرا داشته باشد. عبداللهي با اشاره به استفاده از شخصيت‌هاي ايراني- اسلامي و توليد انيميشن و كاراكترسازي براي توليد محصولات فرهنگي در اين نمايشگاه ادامه داد: لازم است تا حساسيت بيشتري نسبت به محصولات فرهنگي كه فرزندانمان استفاده مي‌كنند داشته باشيم. متأسفانه در طول سال‌هاي گذشته استفاده از محصولات فرهنگي كه از شخصيت‌هاي فرنگي روي آنها استفاده مي‌شد رواج يافت. از اين‌رو مديريت شهري تهران در اقدامي فرهنگي تلاش كرد تا نمادهاي فرهنگ اسلامي و ايراني را ترويج دهد.

  • ارتقاي كيفيتي نمايشگاه بازباران در سال دوم برگزاري

مساحت كلي دومين نمايشگاه باز باران 7هزار و 400مترمربع است كه نسبت به سال گذشته بيش از 3هزار و 400متر افزايش داشته است. آنگونه كه عبداللهي گفته است، نمايشگاه امسال با تمركز بر مناطق شمالي، مركزي و جنوبي تلاش دارد تا فضاي بيشتري در اختيار عرضه‌كنندگان توليدات مرغوب قرار دهد از اين‌رو در سال گذشته 43توليد‌كننده و تأمين‌كننده در اين نمايشگاه فعال بودند كه امسال اين تعداد به 77مجموعه رسيده است.

کد خبر 305104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha