مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

سومین جشنواره از جشنواره‌های تابستانی برج میلاد تهران با عنوان شهر علم، فردا همزمان با میلاد هشتمین اختر تابناک ولایت از چهارم شهریور‌ماه کار خود را آغاز می‌کند.

اين جشنواره تا 13شهريور‌ماه از ساعت 18تا 23برپاست و شهروندان مي‌توانند تجربيات جديدي از مباحث علمي به همراه آزمايش‌هاي تخصصي كه توسط خود شهروندان انجام مي‌شود، داشته باشند. يكي از بخش‌هاي جشنواره به رصد ستارگان و كهكشان‌ها اختصاص دارد كه در اين بخش با برپايي غرفه آسمان‌نما شهروندان مي‌توانند به‌صورت رايگان با دوربين‌هاي تخصصي ستارگان، كهكشان‌هاي مختلف و ستاره‌ها را رصد كنند. همچنين در جشنواره شهر علم در برج ميلاد تهران شهروندان مي‌توانند مراحل ساخت روبات را مشاهده كنند و درصورت تمايل مي‌توانند دوره‌هاي آموزشي آن را در طول 10روز برگزاري جشنواره بگذرانند.

يكي ديگر از بخش‌هاي جشنواره آموزش علوم كاربردي و مهارت‌هاي علمي در آشپزخانه است كه در اين بخش شهروندان مي‌توانند به‌صورت تجربي آزمايش‌هاي علوم كاربردي را خود انجام دهند. راه‌اندازي رستوران ويژه بازي‌هاي فكري از ديگر بخش‌هاي جشنواره شهر علم است. اين رستوران ويژه كودكان و نوجوانان شهر راه‌اندازي مي‌شود و براي استفاده از بازي‌هاي فكري كودكان بايد ابتدا فهرست بازي‌هاي فكري را مشاهده و پس از انتخاب، بازي فكري مورد نظر در اختيارشان قرار مي‌گيرد.

راه‌اندازي كارگاهي تخصصي درباره معماري و دكوراسيون داخلي از ديگر بخش‌هاي اين دوره از جشنواره است كه شهروندان مي‌توانند با مراجعه به اين كارگاه نكات آموزشي را براي طراحي دكوراسيون داخلي منازل خود دريافت كنند. در بخش كارگاهي جشنواره علم كارگاه‌هاي روبات نوري، روبات كنترلي، موشك آبي، كميكار (آزمايش‌هاي مربوط به علم شيمي) راه‌اندازي مي‌شود.

ايجاد كارگاه مديريت بحران، گرفتن عكس سلفي با هنرمندان و شخصيت‌هاي علمي در تاريخ ايران، ثبت نام در مؤسسه رويان براي ذخيره سلول‌هاي بنيادين، راه‌اندازي غرفه‌هاي تبيان، شبيه‌ساز رانندگي، پژوهشكده ليزر، چيستا و مدرسه چيستا از ديگر برنامه‌هاي اين دوره از جشنواره تابستاني برج ميلاد تهران است. جشنواره تابستانه برج ميلاد تهران در قالب 5شهر نشاط، شهر بانو، شهر علم، شهر هنر و شهر عاشقي از هفتم مرداد‌ماه تا 10مهرماه در يادمان ملي ايرانيان برگزار مي‌شود.

کد خبر 304926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha