مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

واردکنندگان و خریداران تاکسی‌های هیبریدی از سوی مدیریت شهری حمایت خواهند شد.

اين در حالي است كه شركت‌هاي بزرگ خودروسازي خارجي هم مترصد اين هستند تا محصولات خود را در زمينه خودروهاي هيبريدي به تاكسيراني شهر تهران معرفي و عرضه كنند. به گفته سيدجعفر تشكري‌هاشمي معاون حمل‌و‌نقل و ترافيك شهردار تهران، مديريت شهري تهران از واردكنندگان و خريداران تاكسي‌هاي هيبريدي حمايت مي‌كند. با تدابير شهردار و شوراي شهر تهران، يك نظام حمايتي براي وارد‌كنندگان و همچنين خريداران تاكسي‌هاي هيبريدي درنظر گرفته شده تا با اين حمايت‌ها سرمايه‌گذاران براي سرمايه‌گذاري در بخش خودروهاي پاك تشويق شوند. همچنين خودروهاي خارجي‌اي كه بتوانند استانداردهاي يورو5 را پاس كنند و از انرژي پاك استفاده كنند مي‌توانند وارد ناوگان تاكسيراني شهر تهران شده و از تسهيلات تشويقي مديريت شهري بهره‌مند شوند. معاون شهردار تهران درباره قيمت بالاي خودروهاي هيبريدي تأكيد كرد: قبول داريم كه قيمت اين خودروها بالاتر از خودروهاي بي‌‌كيفيت داخلي است اما همانطور كه به آن نيز اشاره كردم، مديريت شهري با استفاده از نظام‌هاي تشويقي براساس مصوبات شورا و بودجه امسال شهرداري تهران از خريداران و سرمايه‌گذاران اين قبيل خودروها حمايت مي‌كند. در حال حاضر حدود 17هزار دستگاه تاكسي فرسوده در شهر تهران وجود دارد كه بازدهي كاري پايين و هزينه بسيار بالايي براي تاكسي‌داران دارند. در عين حال به‌رغم دستور مستقيم قانون به دولت درخصوص نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده شهرها، كسي به فكر تاكسي‌هاي شهر نيست. تشكري‌هاشمي در اين‌باره اعلام كرد كه براي بهبود وضعيت تاكسي‌هاي شهر تهران برنامه‌هاي ويژه‌اي درنظر داريم. وي افزود: هم‌اكنون با چند خودروساز در حال مذاكره هستيم تا تمامي تاكسي‌هاي پيكان را از چرخه خدمات تاكسيراني شهر تهران خارج كنيم كه تا پايان سال94 ديگر هيچ تاكسي پيكاني در شهر تهران ديده نشود. در تهران 6900دستگاه تاكسي با موتور پيكان تردد مي‌كنند كه تا پايان سال بايد تبديل به‌خودروي استاندارد ديگري شوند.

  • اميدها به پايان شهريور

ابراهيمي، معاون فني و بهره‌برداري سازمان مديريت و نظارت تاكسيراني شهر تهران در اين‌باره به همشهري گفت: در بحث نوسازي يكي از مشكلاتي كه وجود دارد، اين است كه ستاد مديريت حمل‌ونقل سوخت به هرحال در شيوه‌نامه تغيير فرايند داده و امسال در بحث نوسازي كار ما پيچيده شده است و اين امر باعث شده كه در اين 5 ماه كه از آغاز سال گذشته، حتي يك دستگاه تاكسي فرسوده نوسازي نشود اما به هرحال ما پيگيري‌هاي خود را درخصوص فرايند نوسازي داريم و با حمايت‌هاي صورت‌گرفته در حال امضاي قرارداد با شركت‌هاي خودروساز، (ايران‌خودرو و احتمالا سايپا) هستيم و اميدواريم بتوانيم تا پايان شهريور‌ماه نوسازي را شروع كنيم. به گفته وي، در همين خصوص تسهيلاتي براي نوسازي تاكسي‌هاي شهر تهران داريم كه در همين راستا وام‌هاي 20ميليوني براي خريداري خودروي صفر به تاكسيرانان پرداخت خواهيم كرد.

  • برنامه شورا براي معيشت رانندگان تاكسي‌هاي فرسوده پايتخت

از شوراي شهر خبر مي‌رسد كه حساسيت‌هاي لازم درخصوص معيشت رانندگان تاكسي كه خودروي فرسوده دارند، در طرح كاهش پيش‌بيني مي‌شود. احمد دنيامالي رئيس كميسيون حمل و نقل و عمران شوراي شهر تهران در اين باره گفت: براي ساماندهي 2چالش اصلي پايتخت يعني كاهش آلودگي هوا و كنترل ترافيك، مجبور هستيم قوانيني را به تصويب برسانيم كه بخشي از اين قوانين، محدوديت‌هايي را به‌وجود مي‌آورد. ما نمي‌توانيم به‌دنبال خودروي يورو۴ باشيم؛ آن وقت كاتاليست را از خودروها حذف كنيم؛ يا آنكه بگوييم خودروها بايد ايمن باشند آن وقت در برابر داشتن ايربگ در خودروها بي‌تفاوت باشيم. وي ادامه داد: معيشت افرادي كه ممكن است با اجرايي شدن طرح كاهش (LEZ) دچار آسيب شوند، در اين طرح پيش‌بيني شده و در حال بررسي هستيم كه چگونه حتي معيشت يك نفر در اين طرح دچار مشكل نشود. رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران در پاسخ به اينكه تكليف ۱7هزار راننده تاكسي كه خودروي فرسوده دارند، پس از اجراي طرح كاهش چه خواهد شد، گفت: در حال بررسي پيش‌بيني روش‌هايي براي برخورد با چنين مشكلاتي هستيم. يكي از پيشنهادات، اجراي زمانبندي شده اين طرح است تا خودروهايي مانند تاكسي‌هاي فرسوده در زمان مناسب، استانداردهاي لازم را كسب كنند.

کد خبر 304718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha