زندانی فراری خود را کار مند مؤسسه قرض الحسنه جا می‌زد و به بهانه پرداخت وام از زنان کلاهبرداری می‌کرد.

متهم

اين مرد 28خرداد‌ماه تحت تعقيب پليس قرار گرفت.شاكي به ماموران گفت: چندروز پيش براي رفتن به بانك سوار يك خودروي پرايد قهوه‌اي رنگ شدم كه در بين راه راننده با توجه به مكالمات تلفني‌ام متوجه شد كه مي‌خواهم از بانك وام بگيرم. او خودش را كارمند يكي از مؤسسات قرض الحسنه معرفي كرد و مدعي شد كه مي‌تواند وام كم‌بهره برايم بگيرد و حتي خودش ضامنم شود.

او با چرب‌زباني فريبم داد تا جايي كه به حرف‌هايش اعتماد كردم. او پس از آن عنوان كرد كه بايد در مؤسسه حسابي افتتاح كنم و مبلغي به‌عنوان پيش پرداخت در آن واريز كنم. بعد از گذشت چند روز 5ميليون پول جور كردم و با اين مرد قرار گذاشتم تا به مؤسسه بروم و حساب باز كنم. آن روز در خيابان اشرفي اصفهاني سوار ماشين او شدم و در بين راه راننده از من خواست تا پول را داخل داشبورد بگذارم.

وقتي رسيديم راننده از من خواست تا به مؤسسه بروم و ببينم باز است يا نه. وقتي پياده شدم، او با سرعت فرار كرد و پول‌هايم را با خودش برد. به‌دنبال اظهارات اين زن، تيمي از كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران تحقيقات خود را شروع كردند و در ادامه با چند شكايت مشابه ديگر روبه‌رو شدند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مرد كلاهبردار طعمه‌هايش را از ميان زنان انتخاب مي‌كرد و خودش را اغلب كارمند مؤسسه جا مي‌زد يا اينكه مي‌گفت مقيم كشور امارات است و يكي از آشنايانش رئيس صندوق قرض‌الحسنه است. پس از آن به بهانه گرفتن وام، طعمه‌هايش را سوار ماشينش مي‌كرد و به بهانه‌هاي مختلف مانند كپي مدارك، پيدا كردن جاي پارك و باز بودن مؤسسه، طعمه هايش را از ماشين پياده مي‌كرد و متواري مي‌شد.

كارآگاهان كه خود را در برابر يك مجرم حرفه‌اي مي‌ديدند با در اختيار داشتن تصوير چهره نگاري متهم كه از سوي مالباخته‌ها ترسيم شده بود به بررسي تصاوير متهمان سابقه دار پرداختند و موفق شدند مرد 50ساله‌اي به نام ابوالفضل را شناسايي كنند. او در سال 92 با همين شيوه كلاهبرداري از زنان دستگير شده و به زندان رفته بود اما پس از مدت كوتاهي از زندان مرخصي گرفته و فراري شده بود.

با اين سرنخ مأموران راهي محل سكونت كلاهبردار فراري شدنداما در آنجا متوجه شدند كه همسر و فرزندان او وقتي متوجه شدند كه او به زندان افتاده از وي جدا شده و اطلاعي از او ندارند. با وجود اين مأموران با شگردهاي پليسي ابوالفضل را شناسايي كردند و او را 25مرداد‌ماه هنگام شكار طعمه جديد براي انجام كلاهبرداري به دام انداختند.

ابوالفضل پس از دستگيري به ده‌ها فقره كلاهبرداري از زنان به بهانه پرداخت وام اقرار كرد.در همين حال سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران در اين‌باره گفت: قاضي پرونده مجوز انتشار تصوير متهم كلاهبردار را صادر كرده است. چنانچه هركس در دام وي گرفتار شده است مي‌تواند براي شكايت به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران مراجعه كند.

کد خبر 304679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha