دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

مرد کلاهبردار که با جعل هویت و مشخصات حساب بانکی دیگران، به نام آنها کارت عابربانک می‌گرفت زمانی که با یکی از این کارت‌ها قصد خرید میلیونی از یک طلافروشی را داشت به دام افتاد.

متهم

 14مردادماه مأموران پليس در جريان دستگيري مردي در يك طلافروشي در خيابان ستارخان قرار گرفتند و راهي آنجا شدند. مرد طلافروش جواني 25ساله را دستگير كرده بود و وقتي مأموران را ديد به آنها گفت: اين مرد قصد داشت 35ميليون تومان طلا با استفاده از كارت عابربانك از من بخرد اما به او شك كردم و كارت ملي‌اش را خواستم.

او هم يك كارت در اختيارم قرار داد كه متوجه شدم جعلي است و براي همين در مغازه را قفل كردم و ماجرا را به پليس اطلاع دادم.
با اظهارات طلافروش، جوان 25ساله كه خودش را مصطفي معرفي مي‌كرد، دستگير شد. مرد طلافروش راست مي‌گفت و كارت ملي كه او در دست داشت جعلي بود. مأموران مرد جوان را دستگير كردند و پس از انتقال او به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران مشخص شد كه اسم واقعي وي مرتضي است و تا حالا چندين بار به جرم جعل، كلاهبرداري و زورگيري دستگير شده و به زندان افتاده است.

در ادامه مشخص شد كارت عابربانكي كه او در اختيار داشت متعلق به‌حساب مردي است كه در زمينه خريد و فروش آهن فعاليت دارد. بررسي‌ها نشان مي‌‌داد كه مرتضي پس از به‌دست آوردن مشخصات هويتي و بانكي اين مرد، شروع به درست كردن مدارك شناسايي جعلي كرده و عكس خود را روي آنها چسبانده است. سپس به بانك رفته و با معرفي خود به جاي تاجر آهن و اين ادعا كه كارت عابربانكش گم شده، كارت عابربانك المثني به همراه رمز آن دريافت كرده است.

پس از آن هم توانسته ده‌ها ميليون تومان از حساب تاجر آهن سرقت كند اما در آخرين مرحله كه براي خريد طلا به طلافروشي رفته بود، مرد طلافروش متوجه ماجرا شده و او را دستگير كرده است.به گفته سرهنگ داوود مرادي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران، با توجه به سوابق متهم، مجوز انتشار تصوير بدون پوشش چهره او در روزنامه‌ها صادر شده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 304236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha