داستان عجیب جابه‌جایی اجساد در بیمارستان‌های پایتخت ادامه دارد و در تازه‌ترین اتفاق، اعضای خانواده مردی ۵۱ ساله زمانی که خود را برای مراسم خاکسپاری او آماده می‌کردند خبر نداشتند که جسد این مرد یک روز قبل و اشتباهی در بهشت زهرا دفن شده است.

موت وفا

اين ماجرا هفته گذشته در يكي از بيمارستان‌هاي تهران رخ داد. مرد 51ساله‌اي به نام احمد معصومي براثر سكته، دچار مرگ مغزي شد و خانواده‌اش اعضاي بدن او را اهدا كردند اما زماني كه به همراه صدها ميهمانشان قصد رفتن به بهشت زهرا را داشتند فهميدند كه جسد متوفي‌شان اشتباهي در جاي ديگري دفن شده است.

دختر متوفي درباره جزئيات اين ماجرا به همشهري مي‌گويد: پدرم چند روز پيش همراه پسر عمويم براي ديدن اقوام از تهران راهي پرديس بود كه مقابل عوارضي، درحالي‌كه پشت فرمان نشسته بود دچار سكته مغزي شد. پس از آن او را به بيمارستان بردند و پدرم به كما رفت تا اينكه يكشنبه هفته گذشته اعلام كردند او دچار مرگ مغزي شده است. با اين حال به ما گفتند كه بعضي از اعضاي بدن او قابل پيوند به بيماران نيازمند است و در آن شرايط سخت، اينكه اعضاي بدن پدرم مي‌توانست زندگي چند بيمار را نجات دهد، كمي آراممان مي‌كرد و براي همين با پيوند اعضاي بدنش موافقت كرديم.

او ادامه مي‌‌دهد: پس از انجام عمل جراحي، درحالي‌كه به گفته پزشكان كليه‌ها، كبد، دريچه قلب و برخي ديگر از اعضاي بدن پدرم اهدا شده بود، جسد او به سردخانه بيمارستان منتقل و قرار شد كه صبح چهارشنبه، جسد به ما تحويل شود و براي مراسم خاكسپاري به بهشت زهرا برويم. صبح چهارشنبه درحالي‌كه 4دستگاه اتوبوس براي انتقال ميهمانان به بهشت زهرا كرايه كرده بوديم و حدود 400نفر براي شركت در مراسم خاكسپاري آماده شده بودند، برخي از اقوام براي تحويل گرفتن جنازه راهي بيمارستان شدند.

اما زماني كه جسد به آنها تحويل داده شد، مشخص شد كه نام و فاميلش فرق دارد. حتي وقتي چهره متوفي را به بستگانمان نشان دادند، مشخص شد كه جسد متعلق به فرد ديگري است. اين در حالي بود كه در سردخانه بيمارستان اثري از جسد پدرم نبود. همه ما شوكه شده بوديم و وقتي از مسئولان بيمارستان پيگيري كرديم، پس از چند ساعت معلوم شد كه جسد پدرم را اشتباهي به خانواده ديگري تحويل داده‌اند. ظاهرا چند روز قبل‌تر مردي بر اثر تصادف جانش را از دست داده و جسدش در سردخانه بيمارستان بود اما صبح سه‌شنبه، جسد پدرم اشتباهي به جاي جسد آن مرد تحويل خانواده‌اش شده بود. جالب اينكه برخلاف آن مرد، پدرم وزن زيادي داشت و حتي چهر‌ه ‌آنها با هم كاملا تفاوت داشت اما با اين حال خانواده آن مرد متوجه ماجرا نشده و بعد از تحويل گرفتن جسد آن را به بهشت زهرا برده و همان روز دفن كرده بودند.

  • نبش قبر

دردسرهاي خانواده مرد 51ساله تمامي نداشت و كار تا جايي پيش رفت كه آنها مجبور به نبش قبر شدند. دخترش ادامه مي‌دهد: وقتي فهميدم جسد پدرم را دفن كرده‌اند، از آن خانواده خواستم كه اجازه دهند جسد پدرم همانجا بماند و در عوض آنها قبري را كه در قطعه نام‌آوران به ما داده بودند گرفته و جسد متوفي‌شان را در آنجا دفن كنند اما آنها قبول نكردند و گفتند كه چون خواهر او در طبقه پايين قبر دفن شده مي‌خواهند جسد برادر در طبقه بالا دفن شود.

به اين ترتيب با هماهنگي‌هاي انجام شده مجبور به نبش قبر شديم و صبح پنجشنبه، پس از دردسرهاي زياد جسد پدرم را در قطعه نام‌آوران دفن كرديم. به گفته خانواده متوفي، آنها قصد داشتند اين ماجرا را به‌صورت قانوني پيگيري كنند تا با افرادي كه در اين زمينه مرتكب اشتباه شده‌اند، برخورد شود.

براساس اين گزارش پيش از اين هم اشتباهات مشابه در بيمارستان‌هاي پايتخت، خانواده متوفيان را به دردسر انداخته بود. همين ارديبهشت امسال بود كه در يكي ديگر از بيمارستان‌ها، اشتباه در تحويل اجساد 2زن به خانواده‌هايشان، آنها را به دردسر اندخت و زمستان سال 92نيز در اتفاقي مشابه، جسد زن ديگري از سوي يكي از بيمارستان‌ها به جاي جسد مادر مربي معروف فوتبال به آنها تحويل داده و به خاك سپرده شده بود. اين در حالي است كه پيش از تحويل اجساد متوفيان به خانواده‌هايشان بايد همه مدارك و مشخصات آنها كنترل و سپس جنازه به خانواده متوفي تحويل داده شود.

کد خبر 304566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha