همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد گفت: به طور ماهانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان یعنی ۸۵ درصد درآمد دانشگاه آزاد صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد اسلامی، دكتر حميد ميرزاده در جلسه هیات امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، از مشکلات مالی به عنوان بزرگترین چالش دانشگاه آزاد در شرایط فعلی نام برد و گفت: علاوه بر کاهش جمعیت جوان کشور، سیاست‌های نادرست دولت پیشین در اعطای مجوز به موسسات آموزش عالی باعث شد تا جمعیت دانشجویی در این دانشگاه به شدت کاهش یابد و بسیاری از ظرفیت‌های موجود در مقاطع کارشناسی و کاردانی خالی بماند.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های جاری در دانشگاه آزاد نظیر پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیات علمی، خاطرنشان کرد: وجود 40 هزار کارمند و 70 هزار عضو هیات علمی تمام وقت و پاره وقت، موجب شده است تا به طور ماهانه حدود 300 میلیارد تومان یعنی 85 درصد درآمد دانشگاه آزاد صرف پرداخت حقوق و دستمزد شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه جهش از نسل اول دانشگاه‌ها یعنی دانشگاه‌های آموزش‌محور به نسل سوم یا همان دانشگاه‌های کارآفرین نیازمند تلاش و بردباری است، افزود: با اجرای طرح‌هایی مانند طرح تجمیع2 و توسعه تحصیلات تکمیلی توانستیم تا حدود زیادی در کاهش هزینه‌ها و خارج ساختن برخی واحدها از حالت زیان‌ده موفق شویم.

وی اجرای طرح تجمیع2 را امری ضروری در راستای بقای دانشگاه آزاد دانست و افزود: ساختار سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی پس از 30 سال نیازمند بازنگری و پیرایش بود؛ به همین سبب طرح تجمیع2 تصویب و در دستور کار قرار گرفت.

دکتر میرزاده با بیان اینکه اجرای طرح تجميع2 موجب ایجاد جوسازی‌هایی علیه مدیریت دانشگاه آزاد شد، ادامه داد: اگر مدیران به این نکته توجه داشتند که به دلیل محدودیت منابع نمی‌توان به همه درخواست‌ها پاسخ مثبت داد، تحول عظیمی در کشور رخ می‌داد.

وی به وجود برخی موازی‌کاری‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و در راستای اصلاح این روند، پیشنهاد داد تا باشگاه پژوهشگران جوان به صورت یک سازمان مردم‌نهاد اداره شود.

کد خبر 304463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha