یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه در دیدار با همتای سوری خود در تهران گفت: تحولات در روابط ایران و عراق و سوریه و عراق نشان‌دهنده منافع سه کشور است.

به گزارش ایرنا، وی در دیدار با ولید معلم وزیر امورخارحه سوریه بررسی روابط دوجانبه و مسایل منطقه‌ای، در مورد شرایطی که اشغالگران در عراق پدیده آورده‌اند گفت و گو و تبادل نظر کردند.

متکی با بیان این که در دیدار با همتای سوری خود به مسایل لبنان نیز پرداخته شد، گفت: ما معتقدیم که لبنان راه حلی تحمیلی از خارج و از سوی دیگر قدرتها ندارد و مردم لبنان باید در یک اجماع و براساس منافع خودشان تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: در دیدار با معلم همچنین بر ضرورت وحدت همه نیروهای فلسطینی در جهت احقاق حقوق حقه ملت فلسطین تاکید شد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ولید معلم در طول اقامت خود در تهران دیداری مستقل نیز با دکتر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت، تصریح کرد: روابط دو کشور دوست ایران و سوریه همچنان رو به رشداست و دو کشور از روابط بسیار خوب و ممتاز در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند.

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه نیز در این گفت وگو تصریح کرد: ایران شایستگی و لیاقت میزبانی اجلاس جنبش عدم تعهد را دارد و این شایستگی به فعالیت ایران در این جنبش باز می‌گردد.

وی با تاکید بر روابط دوستانه تهران - دمشق گفت: بزودی شاهد حجم بالای همکاری‌های اقتصادی با ایران خواهیم بود.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به برنامه دیدار خود با احمدی‌نژاد در روز دوشنبه 12 شهریور گفت که وی حامل پیام رییس جمهوری کشورش در خصوص روابط دو جانبه و مسایل منطقه برای رییس جمهوری ایران است.

کد خبر 30445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز