گروه سیاسی: سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در مصاحبه‌ای با پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه گفت: تلاش برای جداسازی ایران و سوریه از یکدیگر از سوی آمریکا و هم‌پیمانانشان به‌طور آشکار وجود دارد، ولی سوریه در برابر تمام این فشارها قویاً پاسخ رد داده است.

  محمد حسن اختری، با اشاره به دیدار اخیر احمدی‌نژاد از سوریه و ملاقات  2 رئیس جمهوری، گفت: در این دیدارها بر روابط قوی و مستحکم و غیرقابل گسست ایران و سوریه تاکید شد که این خود خط بطلانی بود بر همه توطئه‌ها و فشارهای غربی و بین‌المللی. اختری در مورد سطح کنونی روابط ایران و سوریه افزود: با توجه به دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و به خاطر همسویی که کشور سوریه با جمهوری اسلامی در مسائل سیاسی بین‌المللی و منطقه‌ای دارد این روابط ویژه و از مهم‌ترین نوع روابط خارجی ایران محسوب می‌شود.

 اختری درباره تاثیر روابط ایران و سوریه بر مسئله لبنان با اشاره به موقعیت کنونی حزب‌الله لبنان و شکست اسرائیل و دفع مکرر تجاوز به لبنان گفت: امروز جایگاه مهم و ارزشمندی که حزب‌الله در صحنه بین‌المللی و بین کشورهای اسلامی و در لبنان دارد، از ثمرات دستاوردهای روابط خوب بین ایران و سوریه است.

کد خبر 28835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز