همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد با اعلام اینکه نیمی از صندلی‌های مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه خالی مانده است، گفت: بسیاری از واحدهای دانشگاه در دوره قبل زیان‌ده بودند که البته با توسعه تحصیلات تکمیلی، خوشبختانه بیشتر واحدها از حالت زیان‌دهی خارج شده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حميد میرزاده همزمان با سالروز ورود اولین گروه از آزادگان به میهن اسلامی در ديدار با جمعی از آزادگان دانشگاه آزاد، استفاده از خدمات آزادگان در تمام سطوح دانشگاه را به عنوان یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های دانشگاه آزاد مطرح و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد را موظف كرد تا از خدمات آزادگان در حوزه فرهنگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد از ابلاغ بخشنامه قانون جامع ایثارگران دانشگاه آزاد به کلیه واحدهای دانشگاهی خبر داد و گفت: از واحدهای دانشگاه آزاد می‌خواهیم که از حضور ایثارگران در سطوح مدیریتی استفاده کنند و آزادگان دانشگاه نیز برای پیشبرد و توسعه امور به مدیریت دانشگاه کمک کنند.

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: جمعیت دانشجویان دانشگاه آزاد از سال 86 به شدت کاهش یافته است به طوری که نیمی از صندلی‌های مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه خالی مانده است، همچنین با سیاست دولت قبل، دانشگاه آزاد اسلامی تضعیف شد و تعداد زیادی رقیب در سیستم دولتی و سیستم غیرانتفاعی شکل گرفت.

وی افزود: بر این اساس دانشجویان بین 2 هزار و 640 دانشگاه تقسیم شدند که این امر هم به دانشگاه آزاد اسلامی و هم به دانشگاه‌های دیگر لطمه زد و بار مالی نیز برای دانشگاه‌ها ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از چالش‌های بزرگ دانشگاه آزاد مسائل اقتصادی و مالی است، گفت: بسیاری از واحدهای دانشگاه در دوره قبل زیان‌ده بودند که البته با توسعه تحصیلات تکمیلی، خوشبختانه بیشتر واحدها از حالت زیان‌دهی خارج شده‌اند. البته با برنامه‌ریزی، صبر و اعتدال می‌توانیم کارها را پیش ببریم و دانشگاه نیز عرصه‌ای برای مقاومت، صبوری و تحمل مشقات در ارتباط با مشکلات است.

میرزاده در بخش ديگر سخنانش با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های ابتدایی تأسیس تنها برای آموزش طراحی شده بود و یک دانشگاه نسل اول به حساب می‌آمد، تصريح كرد: دانشگاه آزاد امروز به سمت دانشگاه نسل سوم که دانشگاهی کارآفرین است پیش می‌رود و در تلاش هستیم که از علم، ثروت و اشتغال ایجاد کنیم؛ در اين راستا شورای اقتصاد دانش‌بنیان در تمام استان‌ها تشکیل شده و بخشنامه‌هاي مربوط به آن نیز ابلاغ شده است.

وی طرح شهرک‌های فناوری آزاد «شفا» و طرح بزرگ سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد «ساها» را از جمله برنامه‌هاي ساختاري دانشگاه آزاد براي توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست و در عين حال طرح‌های بزرگ فرهنگی ماندگار را از اولویت‌های دانشگاه آزاد برشمرد و گفت: اعتقاد داریم اگر بستر فرهنگی در دانشگاه و جامعه توسعه پیدا کند، توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز به دنبال آن به دست می‌آید.

کد خبر 304330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha