همشهری آنلاین: معاون راهبردی واشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا در پیامی به مناسبت سالگرد شکست حصر پاوه تصریح کرد: پیام امام خمینی(ره) موجب سلحشوری و قهرمانی مردم و پیشمرگان در شکست حصر پاوه شد.

مصطفی ایزدی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کل سپاه، در متن پیام سردار سرلشکر مصطفی ایزدی که روز سه شنبه انتشار یافته آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
دو خصوصیت بارز مردم پاوه دینداری و روشنفکری مردم آن است . امام خامنه ای (مدظله العالی)
سلام و رحمت خدا و برکات خدا به روح مطهر امام راحل، مقام شریف و ارواح طیبه پاک و مطهر شهدا، سلام و رحمت خدا به مقام معظم امامت و ولایت امر، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز مدظله العالی
سلام و رحمت خدا و برکات خدای سبحان به رزمندگان اسلام، ایثارگران غرب و شمالغرب کشور به ویژه یاران شهید اصغر وصالی و حماسه سازان پاوه و یادگاران حماسه هشت سال دفاع مقدس و همه خانواده های معزز شهدا و سلام و رحمت خدا و برکات حق تعالی بر شهدای شکست حصر پاوه.

اینک پس از گذشت سه دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، آمریکا و متحدان غربی و ارتجاع منطقه ای وابسته به آنها به اهداف شیطانی و ضدبشری خود دست نیافته اند، بلکه با تضعیف موقعیت استکباری خود در صحنه بین المللی، شاهد موفقیت و پیروزی های علمی و سیاسی و فرهنگی بزرگ ملت سرفراز ایران اسلامی و الگو قرار گرفتن آن برای سایر کشورها و ملت ها در جبهه مقابل نظام سلطه هستند.

در گفتمان انقلاب اسلامی، استقلال همه جانبه و تلاش برای حفظ و ارتقای عزت ملی با پیشرفت و خود اتکایی به ویژه علوم وفناوری های نوین یک اصل است. اسلام ناب محمدی(ص) با قرائت حضرت امام خمینی(ره) را می توان به عنوان بال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی دانست. این اسلام همان اسلام سیاسی، اسلام انقلابی و اسلام جهاد و مبارزه و شریعت محور است.
مردم شهید پرور و باغیرت پاوه؛ در گفتمان انقلاب اسلامی، سعادت دنیا و کمال آخرت انسان به صورت توأمان مورد توجه است.
بر این اساس نظام اسلامی، همانطور که باید دغدغه رستگاری و کمال اخروی مردم را نیز داشته باشد و برای رشد و تعالی معنوی فرد و جامعه نیز برنامه ریزی کند که همان مدیریت جهادی و اسلامی است، با همدلی وهمزبانی دولت و ملت محقق می شود.

در این راستا با نگاهی واقع گرایانه، برگهایی از تاریخ ایران طی 300 سال گذشته در جنگهایی که دشمنان علیه این سرزمین تحمیل کرده اند، شهرهای زیادی از پیکره ایران جدا شده است و تنها در حماسه ماندگار هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی است که حتی یک وجب از خاک وطن در چنگ دشمن باقی نمانده است و امروز به لطف خداوند قادر متعال درهم کوبنده ستمگران، جباران و متجاوزان به برکت رشادت ها، ایثارگری ها، شهادت ها و اراده های مستحکم همت و غیرت مردان رزمنده و سرفراز و با حمایت مادران، خواهران و همسران، شهدا و ایثارگران، انفاس قدسی حضرت امام خمینی(ره) و رهبری داهیانه حضرت امام خامنه ای ایران اسلامی به امن ترین، مهمترین و مقتدرترین کشور در معادلات منطقه ای وحتی فرا منطقه ای تبدیل شده است.
بر تارک صحیفه انقلاب و دفاع مقدس، روز 26 مرداد 1358 به عنوان حماسه مقاومت و روز شهر پاوه ثبت شده است. در پی حوادث شهر پاوه که ضدانقلاب وعناصر خائن و خودفروخته داخلی به شروع درگیری، این شهر استراتژیک در شمال غرب کشور را به عنوان پایگاه و کانون تهاجم کشور و انقلاب محاصره و بخش هایی از آن در اختیار گرفته بودند، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی جهت قوای نظامی وانتظامی برای دفع محاصره شهر حساس ومهم پاوه فرمان تاریخی وسرنوشت ساز به شرح ذیل صادر فرمودند.

«من به عنوان ریاست کل قوا به رییس ستاد ارتش دستور می دهم که فوراً با تجهیز کامل عازم منطقه شوند؛ وبدون فوت وقت با تمام تجهیزات به سوی پاوه حرکت کنند؛ و به دولت دستور می دهم وسایل حرکت پاسداران را فوراً فراهم کنند و اگر تا 24 ساعت دیگر عمل مثبت انجام نگیرد، سران ارتش و ژاندارمری را مسوول می دانم.»

این پیام راهبردی رکن رکین پیروزی مردم سلحشور و پیشمرگان قهرمان و شکست حصر پاوه شد.

با ادای تعظیم و ادب به روح مطهر حضرت امام راحل(ره) در آستانه سی وششمین سالگرد صدور فرمان تاریخی امام یاد ستاره های درخشان آسمان انقلاب اسلامی گرامی باد به خصوص شهیدانی چون دانشمند حکیم و مجاهد شهید شیرمرد جبهه فلسطین، لبنان و ایران دکتر مصطفی چمران و همرزمان و مردم حماسه ساز پاوه را گرامی داشته و به رزمندگان جان برکف، شهیدان گلگون کفن از سپاه و ارتش به ویژه مردم حماسه ساز و پیشمرگان مسلمان کرد عزیز که قهرمانانه شهر پاوه را از محاصره خارج ساختند درود می فرستم.

از خداوند متعال مسئلت دارم که همه ما را در پاسداری از ارزش ها، آرمان های شهداء و دفاع از کیان انقلاب، هویت ملی و دینی این مرز وبوم با پیروی از منویات مطاع فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز موفق و موید بدارد.
پرودرگارا؛ ما را در تداوم راه درخشان وسرنوشت ساز شهدا نصرت و یاری فرما «والعاقبه للمتقین».

کد خبر 304326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha