همشهری آنلاین: معاون سازمان جنگل‌ها با بیان این که طرح انتقال آب از چشمه‌های قطری استان گلستان باعث آسیب جدی به جنگل ابر می‎شود و فاقد توجیه است، از مخالفت صریح این سازمان با این طرح خبر داد.

مخالفت سازمان جنگل‌ها با طرح انتقال آب از چشمه‌های گلستان

به گزارش مهر، بهزاد انگورج افزود: سازمان جنگل‌ها به هیچ وجه اجازه قطع درختان در جنگل ابر را به دلیل طرح انتقال آب از چشمه‌های قطری از گلستان به سمنان نمی‌دهد.

وی با بیان این که سازمان جنگل‌ها متولی بخش آب نیست، اظهار داشت: استان سمنان باید از روش‌های دیگری برای کمبود آب این استان استفاده کند که یکی از مهم‌ترین آنها اصلاح الگوی مصرف است و سازمان جنگل‌ها اجازه نمی‌دهد که جنگل ارزشمندی مانند جنگل ابر تاوان الگوی نادرست مصرف آب در دیگر استان‌ها را بدهد.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها با بیان این که به طور کلی از نظر این سازمان، طرح‌های انتقال آب، طرح‌های مناسبی نیستند، تصریح کرد: استان گلستان در حال حاضر یکی از استان‌های کم‌آب کشور است و اگر چنانچه این طرح در گذشته تایید شده است به هیچ عنوان در حال حاضر قابل اجرا نیست.

انگورج اظهار داشت: فارغ از این که سازمان جنگل‌ها با این طرح به دلیل آسیب به درختان در جنگل ابر مخالف است، مسئولان استان سمنان باید بدانند طرحی در این ابعاد پاسخگوی کمبود آب در آن استان نخواهد بود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها افزود: تاکنون هیچ گونه استعلامی از این معاونت برای ادامه اجرای این طرح نشده و قطعا چنانچه استعلام شود، مخالفت صریح خود را با ادامه آن اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این که اما در حال حاضر بدون مجوز معاونت امور جنگل، ماشین‌آلات اجرای طرح انتقال آب در جنگل ابر مستقر شده‌اند، تاکید کرد: بنابر این اقدامی برخلاف قانون در حال اجراست و سازمان جنگل‌ها آن را پیگیری خواهد کرد.

انگورج در پاسخ به این که اما مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان توقف این طرح را به دلیل انجام بیش از دو سوم آن و هزینه‌ای معادل ۲۵ میلیارد تومان غیرممکن عنوان کرده است، اظهار داشت: باید فواید هزینه‌هایی که انجام شده سنجیده شود، اما در حال حاضر این طرح و هزینه‌های انجام شده هیچ گونه توجیهی ندارد و گرهای از مشکل کمبود آب مردم سمنان را حل نخواهد کرد.

طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر استقرار یک دستگاه بیل مکانیکی و بیل بکهو در منطقه جنگل ابر و آغاز تخریب پوشش گیاهی این منطقه منتشر شده است.

کد خبر 304287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha