مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

۱۰هزار واحد صنفی تولید‌کننده پوشاک که همگی در فضاهای ناایمن بافت مرکزی شهر تهران همچون بازار تهران و خیابان جمهوری مستقر هستند از بافت مرکزی شهر تهران منتقل می‌شوند.

اين خبر را روز گذشته رضا قديمي، مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل اعلام كرد. به گفته وي، در يك سال و نيم گذشته اين واحدهاي توليدي شناسايي شده‌اند و قرار است با درنظرگرفتن يكسري امتيازات براي صاحبان اينگونه مشاغل انگيزه لازم به‌منظور خروج از شهر برايشان فراهم شود.

به گزارش همشهري، قديمي در نشست خود با اصحاب رسانه همچنين از ساماندهي صنف سراجان، كيف وكفش فروشان و صنف تفت آجيل و نبات ريزان خبر داد و گفت: قرار است اراضي‌اي در شهرك‌هاي صنعتي به اين صنوف واگذار شود و تا يك سال آينده از بافت مركزي شهر خارج شوند زيرا حضور اينگونه اصناف به‌دليل فراهم‌كردن ناامني‌ها، مشكلات بهداشتي و به‌كار گرفتن كارگران اتباع بيگانه خطرات و مشكلات زيادي براي شهر تهران به همراه داشته است.

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل درمورد خارج كردن اوراق‌كننده‌هاي اتومبيل از شهر تهران نيز گفت: 1200واحد صنفي به اين كار مشغولند و عمدتا در 11گاراژ در ميدان شوش به فعاليت مي‌پردازند. بنابراين گزارش، از آنجا كه خريد و فروش قطعات مسروقه خودروها از ديگر معضلات اين صنف است، امكان نظارت شهرداري و پليس بر اين صنف كم است به همين دليل براساس مصوبه سال 69بايد اين صنف از تهران منتقل مي‌شد و به فضايي قابل نظارت و كنترل انتقال مي‌يافت.

قديمي همچنين با بيان اينكه در فضايي به مساحت 22هكتار در مجتمع ثامن الحجج در منطقه خاوران مكاني براي اين صنف درنظر گرفته شده، افزود: اين مجموعه 50درصد پيشرفت فيزيكي داشته و نخستين گروه آذرماه امسال انتقال مي‌يابند و از آنجا كه 300واحد ديگر در اين مجموعه در حال آماده شدن است، دومين گروه نيز بهمن‌ماه و آخرين گروه تا پايان سال 94منتقل مي‌شوند. وي همچنين با اعلام زنگ خطر براي نمايشگاه‌داران گفت: حرف ما اين است كه اتومبيل‌ها بايد در داخل واحد صنفي باشد نه در پياده رو يا خيابان مقابل، بنابراين با توجه به اتمام زمان اخطار از اين پس با مشاهده هرگونه تخلف، خودرو با جرثقيل به پاركينگ منتقل خواهد شد. قديمي درعين حال از راه‌اندازي مجموعه سرزمين ايرانيان دركيلومتر 30 اتوبان تهران -ساوه به وسعت 1800هكتار خبرداد و گفت: در اين منطقه ويژه اقتصادي وارد‌كنندگان خودروهاي خارجي با برخورداري از تسهيلات حذف كمرگي و مصون از ماليات و عوارض مي‌توانند با اقساط و قيمت مناسب اقدام به فروش خودرو كنند.

  • رفع سدمعبر95درصدي در مركز تهران

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل همچنين از رفع 95درصد سد معبرها ظرف 2ماه اخير درخيابان‌هاي 15خرداد، سعدي، خيام، مصطفي خميني و مولوي خبر داد وگفت: جمع‌آوري موتورسيكلت فروشي‌هاي خيابان 17شهريور جنوبي نيز در دستور كار قرار دارد. وي در پاسخ به سؤال همشهري درباره جمع‌آوري آن دسته از وانت‌بارهايي كه هر روز در سطح كوچه پس‌كوچه‌هاي شهر با صداي بلند اعلام خريد انواع ضايعات يا فروش ميوه و سبزي مي‌كنند، گفت: طبق بند 20ماده 55قانون شهرداري‌ها وظيفه ما اصلاح و جلوگيري از هرگونه مزاحمت و آلايندگي واحدهاي صنفي است اما مشاغل بي‌كانون ارتباطي به ما ندارد واين مهم وظيفه اداره كل خدمات شهري، شهربان و يگان حفاظت است. وي گفت: به همين منظور نيز رويكرد ما در سال‌هاي آينده به سمت محدود كردن فعاليت دكه‌داران به فروش محصولات مطبوعاتي است كه اين مهم البته از حمايت شوراي شهر تهران نيز برخوردار است. قديمي از عزم شهرداري براي جلوگيري از فروش دخانيات توسط كيوسك داران سخن گفت و با اعلام اينكه تا‌كنون 86دكه پلمب شده است، گفت: چنانچه متوجه خريد و فروش دخانيات از سوي دكه داران شويم حتما دكه مربوطه پلمب خواهد شد. وي از شهروندان خواست تا از طريق سامانه 1888دكه‌هايي كه اقدام به فروش دخانيات مي‌كنند را معرفي كنند.

  • تفاهم‌نامه شهرداري با انجمن حمايت از حيوانات

ديروز درحضور خبرنگاران تفاهم‌نامه‌اي ميان شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران و تنها انجمن رسمي حمايت از حيوانات به امضا رسيد. برخي از نتايج اين تفاهم‌نامه، زنده‌گيري و كمك به حيوانات بي‌صاحب، عقيم‌سازي‌ گربه‌ها و سگ‌هاي بي‌صاحب، راه‌اندازي بيمارستان‌هاي سيار براي حيوانات بي‌صاحب و آموزش حقوق حيوانات به شهروندان است. مديرعامل شركت ساماندهي بابيان اينكه در2سال اخير هيچ سگي باشليك مستقيم كشته نشده است، گفت: اكيپ‌هايي باحضور 100نفر آموزش ديده ازميان معتادان بهبود يافته تشكيل شده كه روزانه 35تا 40قلاده سگ را به روش زنده‌گيري از شهر جمع‌آوري مي‌كنند.

کد خبر 304269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha