دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: محمود صلاحی ۱۲۷ روز پس از به‌دست گرفتن سکان ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت روز خبرنگار برای نخستین‌بار مقابل اهالی رسانه نشست و از برنامه‌های سازمان متبوع خود برای حمایت از فیلم مجید مجیدی، حضور چشمگیر در نمایشگاه کتاب مسکو، افزایش فضاهای فرهنگی پایتخت، آماده‌سازی شهر آفتاب برای میزبانی از نمایشگاه کتاب تهران و... گفت.

محمود صلاحی
  • ديدار با 700هنرمند

به گزارش همشهري، صلاحي در ابتدا ياد و نام خبرنگاران شهيد را گرامي داشت و با اشاره به بودجه 130ميلياردي مصوب سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و 20ميليارد تومان درآمد فرهنگسراها در سال94، افزود: در 4‌ماه حضور در طبقه 12سازمان، هر چهارشنبه از ساعت 10 تا 13ميزبان هنرمندان رشته‌هاي مختلف هستم و تا امروز با بيش از 30گروه هنري و 700هنرمند ديدار و گفت‌وگو كرده‌ام. اين ديدارها همچنان ادامه دارد و آن را تا به نتيجه رسيدن توافق‌ها دنبال مي‌كنم.

  • هر فرهنگسرا يك دارالقرآن

رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران يكي از مهم‌ترين كارهاي دوره اخير را ارج نهادن به قرآن و فعاليت‌هاي قرآني ذكر كرد و گفت: ما در نخستين قدم شوراي قرآني را با حضور برجسته‌ترين چهره‌هاي قرآني تشكيل داديم و نخستين دارالقرآن را در فرهنگسراي بهمن افتتاح كرديم. تا پايان سال همه فرهنگسراها يك دارالقرآن فعال خواهند داشت كه در هر كدام 5كلاس رايگان قرآن برگزار مي‌شود و محصولات قرآني را با كمترين هزينه در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌دهد.

  • كنسرت صنعتگر در سالن آويني

وي افتتاح خانه شعر، هزينه 25ميلياردي براي تجهيز و بهسازي سالن شهيد آويني فرهنگسراي بهمن و آغاز آموزش موسيقي در 7فرهنگسراي برگزيده را از ديگر فعاليت‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران دانست و افزود: تا پايان سال 8فرهنگسراي ديگر هم كلاس‌هاي آموزش موسيقي از نوع متعالي داير خواهند كرد. غلامرضا صنعتگر هم نخستين هنرمندي است كه با حمايت سازمان در سالن شهيد آويني كنسرت برگزار مي‌كند.

  • حمايت از هنر تئاتر

«هيچ سالني در هيچ‌كدام از فرهنگسراها نبايد خالي و بدون استفاده بماند.» صلاحي با ذكر اين جمله از تعامل با هنرمندان عرصه نمايش خبر داد. به گفته وي، نوع تعامل با گروه‌هاي تئاتري پيش از اين 50-50بود كه پس از تشكيل شوراي تئاتر در سازمان و با نظر هنرمندان، اين تعامل براي اجرا در سالن‌هاي تحت مديريت و نظارت سازمان به 70-30به نفع هنرمندان تغيير كرده است. ضمن اينكه به حوزه تئاتر كودك بايد با نگاه اولويت‌دار نگريسته شود.

  • افتتاح 2سالن سينما

رئيس سازمان فرهنگي هنري تهران از افزوده شدن 10سالن تئاتر با افتتاح پرديس خاوران و مركز صبا خبر داد. وي همچنين با اشاره به لزوم استفاده بهينه از فضاهاي در اختيار سازمان گفت: در فرهنگسراهاي رسانه و انقلاب اسلامي 2سالن با مشاركت سازمان سينمايي تجهيز و براي نمايش فيلم استفاده مي‌شود و همه سينماهاي ما در اختيار نمايش موفق «محمد رسول‌الله(ص)» مجيدي قرار مي‌گيرد. مديريت خانه‌موزه‌هاي بهشتي و انتظامي هم به ما واگذار شده است.

  • نمايشگاه كتاب در شهر آفتاب

صلاحي در بخشي از سخنان خود به برگزاري نمايشگاه كتاب تهران در شهر آفتاب هم گريزي زد و گفت: با افتتاح شهر آفتاب در آسيا پس از چين به دومين كشور و در دنيا پس از آلمان و چين به سومين كشور دارنده بزرگ‌ترين فضاي نمايشگاهي تبديل مي‌شويم. فاز اول شهر آفتاب تا چند‌ماه ديگر به بهره‌برداري مي‌رسد و ما آماده‌ايم همراه وزير ارشاد ميزبان اهالي رسانه در بازديد از بخش‌هاي آماده شهر آفتاب در جنوب تهران باشيم.

  • هفته فرهنگي ايران در مسكو

بخش پاياني نشست خبري صلاحي به ذكر جزئيات برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در بيست و هشتمين نمايشگاه كتاب مسكو اختصاص داشت. از آنجا كه ايران امسال مهمان ويژه مهم‌ترين رويداد ادبي روسيه است، هفته فرهنگي تهران در مسكو با مديريت سازمان در حاشيه نمايشگاه كتاب مسكو برگزار مي‌شود و گروهي از هنرمندان رشته‌هاي مختلف براي اجراي برنامه به اين سفر مي‌روند.

ازجمله برنامه‌هاي اين هفته فرهنگي مي‌توان به اجراي گروه موسيقي سنتي به مديريت كيوان ساكت، اجراي يك گروه نمايشي و يك نقال، حضور هوشنگ مرادي كرماني، ميرجلال‌الدين كزازي، گروس عبدالملكيان و فاضل نظري در شب‌هاي شعر، داستان و شاهنامه تهران، تجليل از تهران‌شناسان ايراني و روسي و... اشاره كرد. سفارت ايران در پاريس هم از سازمان براي برگزاري هفته فرهنگي تهران همزمان با برگزاري نمايشگاه كتاب پاريس دعوت كرده است.

کد خبر 304231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha