همشهری آنلاین: رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی از صدور حکم توقف دوره برای بیش از ۸۰ مرکز این دانشگاه به دلیل نداشتن کیفیت و استانداردهای لازم خبر داد.

به گزارش ایرنا، دكتر محمد اخباری در حاشیه نخستین جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حکم توقف دوره برای این 80 مرکز علمی کاربردی برای مهر ماه امسال صادر شده و این مراکز امکان برگزاری دوره جدید یا تمدید دوره نخواهند داشت.

وی از آغاز رتبه‌بندی مراکز علمی کاربردی بر اساس 9 شاخص اصلی، 25 شاخص فرعی و مجموعا 256 شاخص کاربردی خبر داد و با پیش‌بینی انجام خود ارزیابی مراکز هزار گانه علمی کاربردی تا پایان شهریور ماه، گفت: کار کارشناسی و هماهنگی با استان‌ها به منظور رتبه‌بندی واحدهای علمی کاربردی از 18 مرداد کلید خورده و این رتبه‌بندی‌ها در سه سطح خود ارزیابی، ارزیابی عمومی و ارزیابی تخصصی از همه مراکز آغاز شده است.

اخباری به برگزاری دوره‌های بازآموزی، مهارت‌آموزی و نوآموزی برای 50 هزار مدرس این دانشگاه در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: اخیرا در هیات امنای دانشگاه آیین‌نامه استفاده از خبرگان مجرب به تصویب رسیده است. اکنون حدود 10 درصد مدرسان علمی و کاربردی را نیروهای خبره تشکیل می‌دهند در حالی که دو سه سال آینده این رقم باید به 30 تا 40 درصد افزایش بیابد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به سوالي مبنی بر چگونگی تداوم دوره‌های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه، گفت: اساس کار این دانشگاه تربیت نیروی تکنسین است که به ازای 5 دانشجوی کاردانی باید یک دانشجوی دوره کارشناسی داشته باشیم. از آنجا که دوره‌های آموزشی علمی کاربردی بر اساس نیاز و تقاضاهای بازار کار تعریف و اجرایی می‌شود؛ برخی از بخش‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی در سال‌های گذشته برای طرح‌های کلان خود تقاضای تربیت نیروهای کارشناس ارشد حرفه‌ای یا فناوری داشتند؛ که دانشگاه پس از بررسی کلان پروژه‌های آنها، دوره‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی را برای آنها ایجاد و اجرا کرده است.

کد خبر 304116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha