گروه اجتماعی: وزارت رفاه و تامین اجتماعی در سال جاری برای ازدواج مجدد 8 هزار زن سرپرست خانوار 3 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار لحاظ کرده است.

سرپرست معاونت حمایت از خانواده کمیته امداد با اعلام این مطلب افزود: در برنامه ازدواج مجدد این قشر، برنامه ازدواج دختران سرپرست خانوار نیز در نظر گرفته شده است.

محمد فاضلی همچنین از تهیه جهیزیه برای ازدواج مجدد یک‌هزار و 100 زن سرپرست خانوار تحت پوشش این کمیته در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته برای ازدواج مجدد و تهیه جهیزیه این دسته از زنان، حدود 25 میلیارد تومان هزینه و به مددجویان پرداخت شد که کمیته امداد در سال جاری نیز قصد پوشش دادن همین تعداد مددجو را دارد.

وی سقف سرانه پرداختی به ازدواج مجدد هر زن سرپرست خانوار در سال گذشته را 400 هزار تومان خواند و اظهار کرد: این سرانه برای سال جاری نیز 400 هزار تومان لحاظ شده است.

فاضلی با بیان این که آمار طلاق دختران تحت پوشش کمیته امداد حتی به 2 درصد هم نمی‌رسد، در رابطه با اعتبار پیشنهادی کمیته امداد برای تهیه جهیزیه مددجویان تحت پوشش، گفت: پیشنهاد کمیته در تهیه جهیزیه برای سال جاری 11 میلیارد و 750 میلیون تومان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود 57 هزار سری جهیزیه بین 57 هزار نوعروس و 14 هزار و
500 سری جهیزیه موردی نیز میان نوعروسان نیازمند غیر تحت پوشش این کمیته توزیع شد که امسال نیز کمیته امداد برنامه توزیع همین تعداد سری جهیزیه را دارد.

سرپرست معاونت حمایت از خانواده کمیته امداد عنوان کرد: سال گذشته 16 هزار و 800 نفر از پسران تحت پوشش این کمیته با سرانه‌ای بیش از 100 هزار تومان، بنا به نوع نیازشان از کمیته امداد هدیه ازدواج دریافت کردند.

کد خبر 30399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز