همشهری آنلاین: اجرای طرح نوآورانه علمی علاوه بر کاهش قابل توجه مصرف آب و کاهش استحصال آب ازچاه های نیروگاه سبب افزایش راندمان فیلترهای رزین، کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب در نیروگاه شهدای پاکدشت و کاهش مصرف مواد شیمیایی، کاهش مصرف آب دمین جهت احیاء و جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست شده است.

نیروگاه

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری توانیر، با توجه به بحران کمبود آب در کشور، دو طرح عمده در جهت صرفه جویی مصرف آب در نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت (دماوند) اجرا شد.
با اجرایی شدن این دو طرح مصرف آب در این نیروگاه در حدود 30 درصد کاهش یافته است. اجرای طرح بازگشت آب به مخزن کلین درین، با اجرای طرح بازگشت آب خروجی بلودانهای بویلرهای واحد بخار به مخزن کلین درین و انتقال آن به مخزن آب خام، مصرف آب خام در این نیروگاه به طور چشمگیری کاهش یافته است.
اجرای این طرح علاوه بر کاهش قابل توجه مصرف آب و کاهش استحصال آب ازچاه‌های نیروگاه موجب افزایش راندمان فیلترهای رزین کاهش 30 درصدی مصرف آب در نیروگاه شهدای پاکدشت و RO ، کاهش مصرف مواد شیمیایی، کاهش مصرف آب دمین جهت احیاء و جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست شده است.

نصب و راه‌اندازی سیستم C.P.P درواحدهای بخار با نصب و راه‌اندازی سیستم C.P.P در سه واحد فاز یک بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت (دماوند)علاوه بربهبود شرایط بهره برداری واحدهای بخار موجب صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب شده است.

راه‌اندازی این سیستم درمسیر آب سیکل مصرفی درنیروگاه و پالایش آب موجود، علاوه بر کاهش میزان درین آب سیکل به منظور تنظیم پارامترهای شیمیایی و کاهش مصرف آب منجربه بهبود کیفیت آب سیکل، کاهش مصرف مواد شیمیایی، تغییر رژیم شیمیایی از AVT به CWT و بالا رفتن عمر تجهیزات می‌شود.

همچنین عملیات نصب و راه‌اندازی این سیستم در سه واحد فاز دو بخار این نیروگاه نیز در دست اقدام است که براساس برنامه‌ریزی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 303759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha