همشهری آنلاین: زیمنس با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد اولین توربین گازی کلاس اف ساخت این شرکت آلمانی به مقصد بندرعباس بارگیری شده است.

توربین زیمنس

به گزارش يورو نيوز، شرکت مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) شش ماه پیش با انعقاد قراردادی برای مشارکت در انتقال دانش و فناوری ساخت توربین‌های گازی کلاس F و تولید حدود بیست توربین و ژنراتور در ده سال آینده با یکدیگر با شرکت زیمنس به توافق رسید. تحویل دو توربین برای نیروگاه تولید برق بندرعباس یکی دیگر از مفاد این معاهده تجاری بود که بنا به اعلام «قرار بود به زودی اجرایی شود.»

در بیانیه مطبوعاتی سه‌شنبه (30 شهريور) زیمنس اعلام شده است که نیروگاه بندرعباس قابلیت تولید ۶۰۰ مگاوات برق را خواهد داشت و قادر به تامین الکتریسیته مورد نیاز یکصد و پنجاه هزار خانوار خواهد بود. ساخت این نیروگاه با محوریت توربین‌های گازی به‌عنوان بخشی از طرح دولت ایران برای نوسازی و افزایش توان تولید برق توصیف شده که قرار است به زودی در دیگرنقاط این کشور هم اجرایی شود. در این بیانیه همچنین زمان تحویل ۲۰ توربین گازی تولید برق- که پیشتر ۱۰ سال اعلام شده بود- به چهار تا پنج سال کاهش یافته است.

با توجه به آغاز طرح مشترک گسترش نیروگاه هسته‌ای بوشهر میان ایران و روسیه، به نظر می‌رسد استان بوشهر در جنوب ایران در حال تبدیل شدن به یکی از مراکز اصلی تولید برق این کشور است.

سابقه فعالیت شرکت زیمنس در ایران به سال ۱۸۶۸ میلادی باز می‌گردد. در سال‌های گذشته و پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران،‌ زیمنس میزان مشارکت خود در این کشور را به حداقل رساند.

کد خبر 346944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha