مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مطالعه محققان دانشگاه استرالیا روی بیش از ۲۰۰ هزار کهکشان تایید می‌کند که جهان هستی به آرامی درحال مرگ است.

براساس گزارش ديسكاوري، بررسي طول موج نوري 200 هزار كهكشان در طول موج‌هاي فرابنفش تا فروسرخ نشان مي‌دهد كه ميزان توليد انرژي جهان هستي نسبت به دو ميليارد سال پيش به نيم رسيده و اين روند كاهش تدريجي ادامه خواهد‌داشت.

به گفته اخترشناسان مزكر مطالعاتي ايمز ناسا كهكشان‌هاي جديد‌تر نسبت به آنچه كهكشان‌هاي جوان در گذشته از خود انرژي توليد مي‌كردند،‌انرژي كمتري ايجاد مي‌كنند و از سويي ديگر سرعت نابود شدن ستاره‌هاي كهنسال و تولد ستاره‌هاي جوان با يكديگر همخواني ندارد و ستاره‌هاي كهنسال با سرعت بيشتري از تولد ستاره‌ها، نابود مي‌شود،‌به اين شكل به تدريج جهان به فضايي خالي و سرد تبديل شده و در نهايت تمامي ماده درون آن نابود خواهد شد. اخترشناسان مي‌گويند نور جهان هستي به تدريج درحال كم‌فروغ‌تر شدن است.

با اين‌همه چنين رويدادي براي كامل شدن به صد‌ها تريليارد سال زمان نياز دارد. نتايج اين پژوهش كه براي هفت سال به بررسي 200 هزار كهكشان دور و نزديك پرداخته، روز دوشنبه در نشست اتحاديه بين‌المللي نجوم در هاوايي ارائه شد. در انجام اين پروژه تلسكوپ‌هايي از قبيل VISTA و VLT و همچنين تلسكوپ WISE ناسا و تلسكوپ هرشا اروپا مشاركت داشتند.

کد خبر 303710

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha